Bankalaset 2019

Träffar och liknande
Anders Johansson
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 04:53

Bankalaset 2019

Inlägg av Anders Johansson »

WNJs Bankalasrapport finns nu på sidan http://www.wnj.se/evenemang/bankalas_20 ... s_2019.htm
Senast redigerad av Anders Johansson den tor 01 aug 2019, 15:14, redigerad totalt 2 gång.
Olof
Inlägg: 1699
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Bankalaset 2019

Inlägg av Olof »

Tack, trevligt att se
/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Bankalaset 2019

Inlägg av PeO Helgesson »

Instämmer med Olof. Jag hann som vanligt inte in och titta så noga. Jag får erkänna mig skyldig till B-lok nr 2. Ett första försök, etsplåten kom tillsammans med en del annat som skulle provas ett par dagar innan Bankalaset, efter en transport med TNT exoress, 6 dagar från Skottland -hem.
Underredet är ett gammalt prov med hårdlödning med liten gasbrännare, hjulhusen visade sig för tjocka för att få plats med både hjul och panna, (nya yplåtbitar har kommit med halva tjockleken, provbygge väntar), men tendern är rätt. Lasses lok är en ensidig etsning från Jan-Erik Nilsson med tender från Da. Fortsättning följer, förhoppningsvis nytt underrede med drivning också.
Lasses prestation blir väl inte mindre av att allt är lövsågat och filat, gediget hembygge från scratch (frånsett att B och Da är från enkelsidig etsning, egentligen bara linjer att såga efter). Hemma hos honom visade han två portföljer fulla av vagnar till, två lager i varje portfölj, allt 1800-tal.
Skriv svar