Urbota Cement

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Urbota Cement

Inlägg av Anders R » sön 17 okt 2010, 10:01

Hejsan!

En liten bildrapport från de senaste månadernas bygge, ett litet tittskåp i skala 1/35 om ca 110 x 60 centimeter.

Först en översiktsbild:

Bild

Ett bilvrak:

Bild

En liten verkstad/kontor:

Bild

Bild

Från andra hållet:

Bild

Bild

Bild


Lite småpyssel återstår, men på det hela taget börjar det bli färdigt. Byggtiden är ca 4 månaders tillgänglig hobbytid för en statstjänsteman :-)



Graffen
Inlägg: 271
Blev medlem: fre 05 jun 2009, 13:34

Re: Urbota Cement

Inlägg av Graffen » sön 17 okt 2010, 10:49

Jag kan bara säga en sak; Tusan vad snyggt!!
Grattis till ett oerhört vackert resultat. Jag vill gärna se lite mer detaljbilder! :D


Deo adjuvante labor proficit
Bild

Göran T
Inlägg: 438
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Urbota Cement

Inlägg av Göran T » sön 17 okt 2010, 11:15

Small is beautiful! Vackert Anders!
/Göran



14Kjell Å Granander
Inlägg: 139
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 09:05

Re: Urbota Cement

Inlägg av 14Kjell Å Granander » sön 17 okt 2010, 14:51

Något hädisk vad gäller en citroen TA B7-9-11.
Finns personer i sydliga badorter som inte gillar det språket.
Är det så att du bara 'råkar' ha valt farsans och min färg, Sandgelb och
mörkröd? Jag har 15 st TA, 1 B11 och 6 B15 i sand/röd efter en riktigt
snabb B15 av sista modellen med puckelkoffert å-m 54 som farsan hade
nån gång 57-58. Jag har några fler Citroener i vitrinen men inte TA-sorten
(TA = traction Avant- framhjulsdriven ,serien som kom -34) Att den ser ut
så beror på Ford, Citroen snodde designen från B-Forden 33-34
Förutom ovanstående så är dioramat snyggt.
mvh Kjell G



14Kjell Å Granander
Inlägg: 139
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 09:05

Re: Urbota Cement

Inlägg av 14Kjell Å Granander » sön 17 okt 2010, 15:13

om B11an
Såg efteråt att den var sandgul och rostig, så vackra pärlor får inte 'vrakas'
En ford med sly genomskärmar och golv hade jag begripet.
Miljön är väldigt bra uppfattad.
mvh Kjell G



Hauk
Inlägg: 840
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Urbota Cement

Inlägg av Hauk » sön 17 okt 2010, 17:21

Stilig!

Vi har MJ-messe i Trondheim 8 & 9 april neste år, ta med deg tittskåpet og helsa på!


Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past

1956
Inlägg: 416
Blev medlem: lör 15 aug 2009, 14:56

Re: Urbota Cement

Inlägg av 1956 » sön 17 okt 2010, 18:33

Högklassigt bygge med massor av charm. Tack för att du visar det!



Jan Frelin
Inlägg: 520
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Urbota Cement

Inlägg av Jan Frelin » sön 17 okt 2010, 20:32

Skitbra som alltid!



Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Urbota Cement

Inlägg av Anders R » ons 20 okt 2010, 17:45

Varmt tack för alla uppmuntrande svar!!!

Kjell - Tanken med bilvraket är mycket riktigt att det ska vara en lite för fin bil för att egentligen stå som vrak i en buske. Bilen är en 30-talare och skulle då enligt dioramats tidsepok vara ca 25-30 år gammal, alltså inte riktigt antik ännu. Men jag vet inte, kanske var dessa bilar både eftertraktade och välhållna redan då? (jag har en granne som nyligen låtit sonen göra en epa-traktor av en Volvo Duett, medan han själv renoverar allehanda gräsklippare, så prioriteringarna kan uppenbarligen skifta...)

Hauk - Jag vill hålla det öppet, men kan mycket väl tänka mig en utflykt till Trondheim i april, jag har kortare resa dit än till Stockholm.

Kan avslutningsvis meddela att vintern kommit på allvar i Lappland, men det kanske har snöt lite överallt de sista dagarna?

M v h

Anders



Hauk
Inlägg: 840
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Urbota Cement

Inlägg av Hauk » ons 20 okt 2010, 18:41

Anders R skrev: Hauk - Jag vill hålla det öppet, men kan mycket väl tänka mig en utflykt till Trondheim i april, jag har kortare resa dit än till Stockholm.


Det hadde jo vært fantastisk moro!
Du får holde meg orientert, om du kommer må vi få til en liten Smalspårsfrämjandet avdeling.


Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past

Skriv svar