Sandreda - En stationsmodul

Här är tanken att man delar med sig av sitt anläggningsbygge
Ante S
Inlägg: 193
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:08

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av Ante S »

Upp igen! Och bilderna är borta...

Ante
Olsson
Inlägg: 141
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 16:23

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av Olsson »

Mmm, tyvärr behagade Telia stänga ner sina FTP-servrar, vilket gör att jag måste hitta någon ny stans att lagra bilderna....

F.ö. på Sandredafronten intet nytt (därmed inte sagt att den Olssonska verkstaden är overksam, långt ifrån...)
Olsson
Inlägg: 141
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 16:23

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av Olsson »

"Äntligen", som en känd svensk medieprofil brukar utropa en gång om året.

Efter nästa 4 års stillestånd i byggandet har det äntligen hänt något med Sandreda igen. Efter flytt till nytt webhotell har jag även passat på att fixa tillbaka bilderna i tråden.

Vad som hänt kommer att framgå inom kort, speciellt för de som har vägarna förbi Tekniska Museet nästa vecka...
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av janclaesson »

Jobbar på grannmuseet, det blir till att besöka Olsson, har du en namnskyllt? :o)

Janne C
Olsson
Inlägg: 141
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 16:23

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av Olsson »

Jodå, men jag kommer inte vara på plats denna helgen, fullskaleverksamheten (för övrigt ganska nära verklighetens Sandreda) gör sig påkallad.

I veckan och nästa helg kommer jag givetvis att vara där, med namnskylt och allt.
Olsson
Inlägg: 141
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 16:23

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av Olsson »

Bild

Äntligen får man väl av flera olika skäl säga, när första smalspårsfordonet för första gången rörde sig på de första smalspårmodulerna inom MMM nu i lördags på Tekniska museet. Sedan denna tråd skapades för nästan 4 år sedan har vi aldrig haft så här många moduler ihopsatta och ännu mindre kört på dem.

Bild

Sedan är det ju kul att MMM nu fått ytterligare en inriktning på spåren, nu finns 3R, 2R svenskt o amerikanskt och alltså även svenskt smalspår. Om du har något digitaliserat 10,5-fordon (vi skulle gärna vilja se hur det ser ut med en Tp, Np eller Z4p eller något annat skoj på banan) föreslår vi att du dyker upp på Tekniska museet för en provkörning och förhoppningsvis skaffar du dig ett medlemskap i MMM, så att vi till nästa körning kan ta ännu mera plats med en större bana..

Bild

Efter körningarna ska vi se till att få modulerna lite färdigare, än så länge är landskapet långt ifrån klart. Dessutom har vi en del annat på lut också, som skulle kunna göra kommande körningar ännu roligare.

Bild

Bilderna visar YBo5p 885 i Sandreda, vid Fröseke glasbruk, vid Grindstugan norr om Åseda och i infartskurvan i Virserum.
Olsson
Inlägg: 141
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 16:23

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av Olsson »

Vi fick ett mycket trevligt besök på körningens sista dag:

Bild
Tp vid vägs ände vid spårkorset i Åseda

Bild
En T2p i full fart

Bild
KBJ-motorvagn ute i den småländska granskogen. Ni ser alla de ståtliga granarna va?

Bild
Några av besökarna framför det (än så länge) ganska ofärdiga stationshuset på den än så länge ganska ofärdiga modulen Sandreda
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Sandreda - En stationsmodul

Inlägg av janclaesson »

Snyggt! Jag var själv och kollade in på Tekniska museet i fredags eftermiddag, någon Olsson syntes ej just då men jag träffade Arne L varje fall. Imponerande att se en så pass stor uppbyggnad av alla dessa moduler. Trevlig ;)

Janne C
Skriv svar