Bygge

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
14Kjell Å Granander
Inlägg: 139
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 09:05

Bygge

Inlägg av 14Kjell Å Granander »

Är det ingen som byggt något nån regndag?
Sista tråden är lite gammal
Kjell G
14Kjell Å Granander
Inlägg: 139
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 09:05

Re: Bygge

Inlägg av 14Kjell Å Granander »

Ursäkta att man är uppkäftig men det är ju trevligt att läsa nåt på nätterna
14 Kjell G
Olsson
Inlägg: 141
Blev medlem: fre 10 aug 2007, 16:23

Re: Bygge

Inlägg av Olsson »

Jodå, nog byggs det alltid, även om jag är lite blyg (och därför gjort motorvagnen i förgrunden medvetet suddig, eller hur det nu va...)

Bild
Bjarne Petersen
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 24 nov 2007, 20:48
Kontakt:

Re: Bygge

Inlägg av Bjarne Petersen »

Tja, jag har i alla fall just byggt en modell i skala 1:45 av pumphuset i Vollsjö. Det är förvisso inte smalspårigt men kanske kan det anses som tämligen smalspårigt att bygga 1800-talskåkar i Nollan? Jag har visat bilderna på det här bygget på min anläggningstråd på Stinsen och är rädd att det kanske blir lite tjatigt att dubbelposta. Samtidigt gillar jag ju den smalspåriga lite sömniga stämning som råder på detta finsmakarnas forum och vill bidra med något.

Bild

Bild

För den som eventuellt vill se ytterligare några bilder kan man göra det här:

http://picasaweb.google.se/Kullasnickar ... etSkala145#
Wrångarps Jernvägar: http://kullamannen.blogspot.com/
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Bygge

Inlägg av zikkan »

Jag är lika djupt imponerad av detta bygge som av dina tidigare alster..... Jag antar alla regnbågens färger av avund... :-)
Även om din HO-anläggning är alldeles fantastisk så tilltalar mig dina "02-alster allra mest!!

Än en gång, alldeles fanatstiskt läckra byggen!!!!

Mvh
zikkan
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Bygge

Inlägg av Hauk »

Bjarne Petersen skrev: Tja, jag har i alla fall just byggt en modell i skala 1:45 av pumphuset i Vollsjö. Det är förvisso inte smalspårigt men kanske kan det anses som tämligen smalspårigt att bygga 1800-talskåkar i Nollan? Jag har visat bilderna på det här bygget på min anläggningstråd på Stinsen och är rädd att det kanske blir lite tjatigt att dubbelposta. Samtidigt gillar jag ju den smalspåriga lite sömniga stämning som råder på detta finsmakarnas forum och vill bidra med något.


Ikke vær redd for dobbeltpostinger! Perler som dette forsvinner ofte blant alt det temmelig ordinære som postes på Stinsen.

Men jeg kunne godt tenkt meg litt informasjon om byggeteknikken som du benytter. Spesielt når det gjelder teglstein.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Bjarne Petersen
Inlägg: 25
Blev medlem: lör 24 nov 2007, 20:48
Kontakt:

Re: Bygge

Inlägg av Bjarne Petersen »

Tack för era vänliga ord!

Teglet är samma tegelpapper som Anders R använt i sin tråd Återfallsrallare. Faller säljer det som H0 men tegelstenarna håller närmast 0-skala!
Wrångarps Jernvägar: http://kullamannen.blogspot.com/
Skriv svar