Fredag ! "Dalahästen"

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Fredag ! "Dalahästen"

Inlägg av Lasse M »

Tack Jackis för ytterligare tips och råd. Som sagt tycker jag du fått till färgerna på din T2p riktigt bra om man jämför med dom färgbilder jag sett på loken.
Så jag passar på att fråga om vilken/vilka färger du använt till den orange färgen?
Hittills har jag använt Humbrols orange på sprayburk till orange lokomotorer men den tycks omöjligt att få tag på numera och jag har läst om att det varit dålig kvalité på deras sprayburkar på senare år. Provade två olika Tamiya orange sprayburkar men det var helt fel nyanser.
Jackis
Inlägg: 109
Blev medlem: sön 05 jul 2020, 18:26

Re: Fredag ! "Dalahästen"

Inlägg av Jackis »

Hej Lasse!
Färg orange-gul T2p.jpg
Färg orange-gul T2p.jpg (322.21 KiB) Visad 3273 gånger
Jag vet, den här färgen var svår. Efter som jag oftast är ute efter solblekta färger. Jag utgick ifrån att färgen är ljusare på
huvens övre del. Det blir ett evigt blandade fram och tillbaka. Måla så tunt du kan, så kommer det nog. Man kan få offra en hel del färg.
Bara hälla ut och börja om. Ingen idé att vara småsnål här. -Här har jag köpt en modell för flera tusen , 30 kronor, vad är de i sammanhanget.
Skickar med en bild på färgburkarna, nästan 100 att de var dom.( Vit kan finnas med också).
/Jackis
Skriv svar