På byggbordet just nu.....

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

På byggbordet just nu.....

Inlägg av Klas Blomberg »

Bild
Det är så ovanligt tyst på forumet. Kan det vara fler än jag som ägnar helgen åt vårstädning?
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av Göran T »

Nej, men PM-skrivande. Inlämning på onsdag.
Dock blir jag nog klar idag och delar av morgondagen skall ägnas åt modellbygge. För närvarande pågår husbyggnad. Tre kåkar är på gång varav två skall planteras i hamnen. Dock tänkte jag vara lite sparsam med bilder här på forumet och förse vår kära tidskrift med lite nytagna snapshots från VWJ. Men någon bild dyker nog upp här.
/Göran T
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av janclaesson »

Och på mitt byggbord står tiden stilla, häcken full med andra arbeten men i fullskala. Men kollar givetvis in på forumet, men konstaterar samma sak. Fast jag blir strax bortmotad från datorn av barnen, får se till att sätta på lödkolven strax ;o)

Janne C
ufobutch
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 30 dec 2011, 21:28

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av ufobutch »

Vårstädningen är klar!
Så just nu är byggbordet belamrat med Perl's S lok, HNJ verkstads Hr vagnar.Samt slutspurten på SMJ's A7 lok!
Vet snart inte vad jag ska göra först.....men jobb saknas inte!
Lägger gärna in bilder på objekten om någon är intresserad..även om det inte är smalspårigt!?
Ha de'/Örjan.
Användarens profilbild
Klas Blomberg
Inlägg: 358
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:35

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av Klas Blomberg »

Absolut! Gäller det snygga modeller kan vi vara riktigt breda....
Användarens profilbild
Arne Falk
Inlägg: 384
Blev medlem: tor 12 nov 2009, 18:19
Ort: Eket

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av Arne Falk »

Vare sig snyggt eller smalspår, men den är rolig att bygga. Denna har försummat min vårstädning idag. Men det är inget jag sörjer precis. En TeknoBygg SJ B1b.

Bild

Bild

/Arne F
Ante S
Inlägg: 193
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 15:08

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av Ante S »

På mitt byggbord finns ett avträde och ett uthus från Voxna - Lobonäs Jvg (Ristat och Skuret) samt en G från SRJ (Rimbo Grande). En halvfärdig Xo2p står där också. Har just fått hem ett driv till en KBJ-motorvagn från Tomas Jonsson och jag ska börja bygga den rätt snart. Om det nu inte blir en VGJ-vagn eller en NÖJ först... Jag håller på med att bygga smalspårsbana i skala 1:1 så tiden för 1:87 vill inte riktigt infinna sig...

Ante
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av mikath »

Modeller på byggbordet finns det gott om...

/Mika
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av mikath »

Gillar skarpt ditt bygge av B1b:n.
Har en liggandes som kommer att byggas vid något tillfälle.

/Mika
Beeblebrox
Inlägg: 73
Blev medlem: ons 26 jan 2011, 13:04

Re: På byggbordet just nu.....

Inlägg av Beeblebrox »

På mitt bord har det de senaste dagarna varit lite husbygge:
Bild
Det är ett hus som ligger på Ängö i Kalmar. Det byggdes 1910 och var tunnbinderi fram till slutet av 60-talet. De senaste åren har det dock fått en helt ny inriktning då en gammal klasskompis till mig har öppnat bryggeri i huset: http://www.kvartersbryggeriet.se/index.php
Jag har valt att bygga det nästan som det ser ut idag, med bryggerinredning även om vår klubbanläggning där huset troligen kommer hamna skall vara 60-tal.
Lite arbete återstår, men snart kommer det nog vara klart.
Daniel Jonsson
Kalmar Modelljärnvägsklubb
Skriv svar