Lokstall i 1/35

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
Användarens profilbild
Micke Brane
Inlägg: 653
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:35

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av Micke Brane »

Hej Anders

Bilder som får det att vattnas i munnen, -riktigt vackert.
Vad är tänkt i förgrunden med den lägre nivån? -vattendrag?

mvh
// Micke
En förvirrad återfalls rallare
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av Anders R »

Tack Micke!

Tanken med den lilla kanten i framkant är att det ska bli något slags ängsmark, kanten är till för att få lite variation i landskapet.

Pysslade till lite detaljer igår kväll:

Bild

Och till slut en bild som är fullständigt off topic, men som ändå visar vad som verkar vara den främsta förutsättningen för modellbygge :-)

Bild

Vänliga hälsningar

Anders
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av janclaesson »

Ja vad säger man? Otroligt fina kåkar och naturligtvis fina kissar. Mina barn har två charmtroll till katter men då hos sin mor. Skulle gärna ha katt själv, men bor i storstan vilket inte är den bästa miljön för dessa små varelser. Man vill ju gärna att de små liven ska kunna springa ute. Kanske dina katter hälsar på din granne ibland? Om de gör de så hälsa grannen från mej, vill minnas att du har en bekant till mej närstädes.

Mvh Janne C
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av Hauk »

Fatter ikke hvordan jeg kan ha oversett denne tråden, fantastisk fine modeller!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
CGO
Inlägg: 72
Blev medlem: ons 02 jan 2008, 20:59

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av CGO »

Härligt. Jag har gått och sugit på bilderna i mitt minne hela helgen, väldans härligt sent 1940- eller tidigt 1950-tal. Då är vi väl fem byggare i skala 1:35? Du, jag (har nu byggt tre hus under ledigheter, får väl sjösätta dom i tidningen (så den nya redaktören inte oroas av att tidningen "dör"), Janne Höglund, Peter E (Erphet?) och Hasse Svensson (rullande).
Men som sagt av andra också; förbaskat snyggt, verklighetstroget och jag kan riktigt känna den där torra lukten av flagnade rödfärgat virke i näsan en het sommardag...
/Mvh CeGe Olsson
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av Anders R »

Tackar Håvard och CeGe!

Det är också kul att i börjar bli ett litet gäng runt skala 1/35. Ser fram mot kommande artiklar i Smalspårigt och jag har även lovat att skriva en själv, har dock inte lovat när.

Janne - jag har flyttat sedan vi sågs sist och har därmed nya grannar. Bor på andra sidan stan, vilket dock inte betyder någon längre förflyttning i Arjeplog :-)

Här en bild från tiden just innan persontrafiken lades ner på Urbotabanan:

Bild

Vänliga hälsningar

Anders
Olof
Inlägg: 1702
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av Olof »

Anders R skrev: Det är också kul att i börjar bli ett litet gäng runt skala 1/35. Ser fram mot kommande artiklar i Smalspårigt och jag har även lovat att skriva en själv, har dock inte lovat när.

Den artikeln ser jag fram emot. Det finns en hel del spännande i hobbyaffärens krigshörna. Skriv gärna lite om rullande. Vad är det för räls? Ser ut att var grövre slipers än H0. Skall man gissa på handlagt eller Peco smalspårs-16,5?

/Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av Anders R »

Dioramat är nu så klart det behöver bli - det kommer säkert att tillkomma en del detaljer med tiden. Ett par avslutande bilder kan väl vara på sin plats:

Bild


Bild


Bild


Invigningståget:

Bild


Vänliga hälsningar

Anders R
mikath
Inlägg: 750
Blev medlem: sön 03 jun 2007, 09:45

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av mikath »

Anders R skrev: Och till slut en bild som är fullständigt off topic, men som ändå visar vad som verkar vara den främsta förutsättningen för modellbygge :-)

Bild

Det är bara en förhöjare till ditt redan otroliga bygge!!!

/Mika
janclaesson
Inlägg: 530
Blev medlem: mån 25 jul 2011, 20:28

Re: Lokstall i 1/35

Inlägg av janclaesson »

Förutom fina kissar, byggnader och rullande material blir jag också mycket fascinerad av grönskan, löverken och grästuvor mm. Helheten blir fantastisk minst sagt :o)

Janne C
Skriv svar