Deje

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Stefan Nilsson
Inlägg: 85
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 07:39

Deje

Inlägg av Stefan Nilsson »

Jag har för mig att det var nån som för ett bra tag sen frågade om lokstallet i Deje... Minns nu inte vem det var, men har ett minne av norska språket...? Nåja, förebild är det och smalspårigt är det, så here we go:

Bild

Bild

Dagsfärska bilder, stall och skiva finns kvar - till och med normalspårsstationen ligger strax till vänster om mig där jag tog första bilden, torn but still standing. Har fler bilder om så önskas, andra vinklar och högre upplösning, däremot tyvärr inga mått.
Arne Syverstad
Inlägg: 190
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:59

Re: Deje

Inlägg av Arne Syverstad »

Hei
Jeg er nok den skyldige her. Jeg var på jakt etter utvendige mål på lokstallen men
jeg åker en sväng innom i sommer med et målebånd.

Lokstallen er ideell å bygge i 1:87

Hilsen
Arne Syverstad
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Deje

Inlägg av Lasse M »

Stefan Nilsson skrev: Har fler bilder om så önskas, andra vinklar och högre upplösning, däremot tyvärr inga mått.


Har du tid och lust så visa gärna dom andra bilderna också här, säkert många mer än jag som tycker det är kul och intressant att se. Fanns det inte ett likadant enports stall på Karlstad Ö?
Stefan Nilsson
Inlägg: 85
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 07:39

Re: Deje

Inlägg av Stefan Nilsson »

Arne Syverstad skrev: Hei
Jeg er nok den skyldige her. Jeg var på jakt etter utvendige mål på lokstallen men
jeg åker en sväng innom i sommer med et målebånd.

Lokstallen er ideell å bygge i 1:87

Hilsen
Arne Syverstad


Ja, det är en fin modellförebild. Jag hade tyvärr inget måttband med mig och det var lite för stort för att gå runt och stega. Men främst ville jag kolla att det stod kvar.

Lasse M: OK, fler bilder kommer! Men inte riktigt än, idag är en intensiv dag.
zikkan
Inlägg: 416
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 15:40

Re: Deje

Inlägg av zikkan »

En fråga från en okunnig ... :-)
Vad hade banan för spårvidd??
Mvh
zikkan
Arne Syverstad
Inlägg: 190
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:59

Re: Deje

Inlägg av Arne Syverstad »

891mm = 3 svenske fot

Arne
Arne Syverstad
Inlägg: 190
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 14:59

Re: Deje

Inlägg av Arne Syverstad »

Hei
Karlstad Ö hadde en trespors lokstall og også en tospors om jeg ikke husker feil.
ht

Hilsen Arne

Bild
Skriv svar