Många tåg på Örvesjö station

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Torbjörn Holmberg
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 19:43

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Ännu en film från Liatorp Media, hela 13 minuter lång.
Innehåller som vanligt många tåg och växlingsrörelser, även en del landsvägsfordon som rör sig och givetvis en del vimsiga små gubbar.

https://www.youtube.com/watch?v=fcrBnFBn5r0

Tobbe H
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av Hauk »

Svært imponerende og underholdende!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Mats Nilsson
Inlägg: 76
Blev medlem: tis 15 sep 2009, 20:42

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av Mats Nilsson »

Mycket fin film!
Snyggt filmat och redigerat (som tidigare), många fina miljöer och modeller!
Dock så är jag förvånad över mängden normalspårsmateriel... ;)
/Mats
PeO Helgesson
Inlägg: 258
Blev medlem: mån 07 jul 2008, 19:13

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av PeO Helgesson »

Den lilla stationen verkar ha intensiv trafik med stor variation i lok- och vagnparken. Att fordonen varit med ett tag syns, men Hildingen ser ut att vara väl underhållen.
Jag hittar inte stationen på någon av mina kartor, men den ligger väl i Göingebygd, på gränsen mot Småland? De semaforer jag sett har varit gul/röda framåt, grå på tre sidor, som 12-metaren mot slutet av filmen. Röd/gult runt om, som 8-metaren tidigare i filmen har jag bara sett på bilder från Småland.
Torbjörn Holmberg
Inlägg: 209
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 19:43

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

Kul att filmen gillas.
Är väldigt tacksam att min bror tycker det är kul att filma min anläggning, själv hade jag inte kunnat göra så bra filmer.

Jo det är sant, en hel del normalspår har det blivit den senaste tiden och mer kommer det att bli, får väl skylla på åldern eller något sådant eller att tillgången på normalspåriga etsplåtar i nollan har ökat drastiskt sista tiden (mer än två).

Semaforen vid Grankattehults station var tidigare en T semafor på stationen men blev utflyttad av tekniska skäl. Dock blev inte semaforen målad enligt reglementet vid utflyttandet men någon trafikansvarig har inte upptäckt detta ännu så då händer ingenting, ja förutom PeO:s lilla anmärkning men den låter vi bara passera. 8-)

Tobbe H
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av Göran T »

Som vanligt en mycket njutbar rulle från en fantastisk bana. Som den anglofil jag är gillar jag särskilt loket med sadeltank.
/Göran T
Mallet
Inlägg: 242
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 21:04

Re: Många tåg på Örvesjö station

Inlägg av Mallet »

Bättre för i Edensky?
En sån fin film från Edensky.
Men var det inte bättre för?
Tex hade väl alla inspektörer rent gått i taket inför detta.
DSC_0167.JPG
DSC_0167.JPG (108.81 KiB) Visad 4924 gånger
Mvh LH
Skriv svar