Märklin Mobile Station...

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Svante Andersson
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 12 jun 2007, 18:05

Märklin Mobile Station...

Inlägg av Svante Andersson »

... har inget med den ordinarie verksamheten på detta forum att göra. Men skulle någon få svar om han frågade om sådant?

SA
Jan Frelin
Inlägg: 531
Blev medlem: fre 25 maj 2007, 20:11

Re: Märklin Mobile Station...

Inlägg av Jan Frelin »

Jag är inte riktigt säker på om det passar in. Och därmed säger jag väl också att jag är tveksam till att "ta över" modellrallarens hela klientel.

Forumet borde ha samma inriktning som föreningen, dvs självbygge och småbanor.
Tommy
Inlägg: 17
Blev medlem: lör 09 jun 2007, 17:39

Re: Märklin Mobile Station...

Inlägg av Tommy »

Svante Andersson skrev: ... har inget med den ordinarie verksamheten på detta forum att göra. Men skulle någon få svar om han frågade om sådant?

SA


Eh.. det gällde ett vad va?.. ;)
Stefan Nilsson
Inlägg: 85
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 07:39

Re: Märklin Mobile Station...

Inlägg av Stefan Nilsson »

Annars är väl just M MS ett intressant alternativ i vissa digitala sammanhang även för 2R. Man får en ny enhet för ca 500 kr, som rymmer 10 lok i taget. Sen monterar man in dekodrar som klarar flera protokoll, som t.ex Lenz eller Roco, för under 300 kr/st. Sen kan man:
  • Köra sina fordon på sin bana med Motorolaprotokoll;
  • Köra sina fordon på en bana med DCC-protokoll;
  • Köra sina fordon på en bana med analog drift.
Jag har digitaliserat min lilla normalspåriga bibana på det sättet - dekodrar i samtliga fordon inklusive styrenhet för under 3000:- Dessutom kan jag vid behov låna styrenheten från dotterns 3R-bana och få två körkontroller. That's all I need. ;-)
Skriv svar