Onlineshop i England någon?

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
ehrpet
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 09:04

Onlineshop i England någon?

Inlägg av ehrpet »

Onlineshop i England någon?

Någon som vet en bra onlineshop i England där man kan betala med vanligt VISA/Mastercard direkt utan att skicka email fram och tillbaka eller nyttja Paypal. Skulle behöva shoppa några Parkside Dundas-vagnar i 4mm. Har köpt tidigare från nåt ställe men kommer inte ihåg varifrån.

England känns som Sverige i mitten på 90-talet när det kommer till e-handel och hemsidor etc. Allt känns som Fawlty towers ... Inte riktigt som nåt man litar på.


//
Peter
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av Anders R »

Gaugemaster.com har jag handlat av många gånger och varit helnöjd. De har även Parkside Dundas.

Även Kernowmodelrailcentre.com har haft utmärkt service, liksom Treemendous och DCC Supplies.

M v h

Anders
Roger S Jansson
Inlägg: 67
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 13:50

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av Roger S Jansson »

Handlar mycket m England & US. Vanliga Visa & Mastercard går bra.
Vill man vara riktigt säker, kan man koppla ett extra konto till korten. På så sätt garanterar man att firmorna man köper ifrån, inte får mera slantar än uppgjorts...
Ett tips jag annammat fr min bank!!
ehrpet
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 09:04

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av ehrpet »

Tack för länkarna Anders. Gaugemaster var precis vad jag letade efter. Och sedan har jag alltid undrat var man köper Rubberised Horsehair - och det fanns ju hos Treemendous ...

//
Peter
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av Anders R »

Treemendous Earth Powder och Weathered ballast är också värda att testa, liksom deras olika strössel.

/Anders
ehrpet
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 09:04

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av ehrpet »

Ja det fanns flera saker som verkar vara värda att prova. Ska göra en beställning direkt.
Har du provat deras Raw grass? Det ser ut att vara ett lite längre gräs – bra för oss som bygger i stor skala.

//
Peter
Anders R
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 10 jun 2009, 07:08

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av Anders R »

Tittat på men inte provat. Ser dock väldigt användbart ut, berätta gärna vad du tycker om du testar.

M v h

Anders
Göran T
Inlägg: 455
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 19:10

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av Göran T »

Detta är en av mina favoritbutiker i London när det gäller hobbymaterial. Självklart har de gummifierat hästtagel också.
http://www.modelshop.co.uk/horsehair-20 ... 5872-p.asp
/Göran T
ehrpet
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 31 maj 2007, 09:04

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av ehrpet »

Bra där Göran med ett tips på en IRL-butik också. Och passande, eftersom jag helt plötsligt kanske ska till London och jobba nästa vecka.
Kan bli ett litet besök där då. Verkar ju ligga ganska centralt.

//
Peter
Lasse M
Inlägg: 521
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 00:56

Re: Onlineshop i England någon?

Inlägg av Lasse M »

Göran T skrev: Självklart har de gummifierat hästtagel också.

/Göran T


En nyfiken fråga, vad används gummifierat hästtagel till?
Skriv svar