Nu har jag börjat med spårläggningen. För att få det så rätt som möjligt vid modulskarvarna så tillverkade jag en jigg av 1,5 mm aluminiumplåt. I den borrade jag samma hål som i moduländen och filade upp jack i överkanten där rälerna ska ligga så att de hamnar rätt i både höjd-och sidled. Sedan var det lätt att få mässingskruvarna på rätt höjd. Lödningen gjordes innan jiggen togs bort.
Spårläggningen på hörnmodulerna klara. Radie 500 mm.
Provmonterade en modulskarv. Det funkade bra med en NVHJ-vagn. Inte riktigt rätt historiskt, men fullt möjligt då banorna korsade varandra vid Gårdveda.
Spårläggning av Järnforsens stationsmodul. Skruvade ihop de 2 modulerna. Limmade banvallen.
Skruvade fast mässingskruvarna för de tre spåren och lödde fast rälerna.

Limmade sedan fast sliprarna mot banvallen och sågade av rälerna vid modulskarven.

Stickspåren till två sågverk utlagda över en modulskarv. Den definitiva rälsdragningen görs senare när byggnaderna kommit på plats. Anläggningens rälsdragning är därmed klar.
