Jag har hans drivning till Z4p i nollan, inspirerad av Mikath tänkte jag börja på min liggande Z4p plåt i nollan men efter att ha bockat första biten tänkte jag kika på hur dirvet skulle sitta, men det var lögn... Jag kommer inte alls ihåg hur det var man skulle göra! Det var något trixande med kopplet minns jag... Jag kan komma på två alternativ, vilket är det riktiga, eller finns det ett tredje?
1 - Kopplehuset skruvas på drivningen och sen fästs kåpan med skruvar genom kopplens öglor. Detta tror jag inte ens själv på även om jag labbat på den vägen. Det mest uppenbara sättet att göra det på resulterar i att kopplet hamnar upp och ner...
2 - Chassit skruvas i drivet uppifrån, sen monteras kåpan och till sist kopplen som då klämmer om drivets flikar i ändarna.
Jag inser att detta inte verkar klokt för er som inte sett drivet, men ni som har det eller har sett det monterat vet nog hur jag menar...
Alternativt kanske någon kan länken till Thomas hemsida och vet om det finns någon bild där?
När jag fick det förklarat för mig för 2+ år sen verkade det så uppenbart, men nu när jag ska göra monteringen så får jag inte ihop det alls...
Till sist, någon som vet vilken sorts gänga det är i hålen?
Undrar, lite desperat,
Anders Ö
PS. Om jag får knas på detta så tänkte jag lägga upp samma bilder som mikath men på en modell i nollan, förutsatt att jag hinner med i hans tempo!