Winterzone och andra 3D-print företag?

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
K Lemming

Winterzone och andra 3D-print företag?

Inlägg av K Lemming »

När annonser för Winterzone började dyka upp i hobbytidningar som t.ex MJ-Magasinet så var där även ett annat svenskt 3D-print företag som började annonsera. Även detta företag hade detaljer till modelljärnväg men jag kan omöjligt minnas vad detta företag hette/heter.

Någon som minns vilket företag jag tänker på? Jag har försökt googla men hittar ingenting, kanske finns företaget inte längre.
Håkan Grundstedt
Kontakt:

Re: Winterzone och andra 3D-print företag?

Inlägg av Håkan Grundstedt »

Hittade denna lilla passus på Winterzones hemsida, den tycks ge svaret på din fråga: "Denna modell har ursprungligen sålts via SR modell, som även konstruerat modellen, men tillverkats av WinterZone, nu har vi på WinterZone tagit över även försäljning".

/H
K Lemming

Re: Winterzone och andra 3D-print företag?

Inlägg av K Lemming »

Namnet känns inte igen, men å andra sidan hade jag ju glömt namnet så det är inget som säger att jag skulle känna igen det om SR-Modell skulle vara den firman jag tänker på.

Tack för tipset, det får kollas upp. Jag minns att firman hade en hemsida, men tyvärr har jag konstigt nog inte sparat den i Bokmärken.

Edit: Jodå, en sökning gav träff hos modellhobby.se och det är den firman jag tänkte på. Tack för hjälpen.
Skriv svar