Medlemsnummer

Träffar och liknande
Användarens profilbild
Micke Brane
Inlägg: 652
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 22:35

Medlemsnummer

Inlägg av Micke Brane »

Hej

I senaste tidning för betalning av medlemsavgiften för 2023
bad Björn Dahlström att medlemsnumret skulle skrivas innan
namnet för att det underlättar väldigt mycket för honom.
Men att inte svara på två mailförfrågningar efter medlemsnr underlättar väl inte på något sätt?
Fler än jag har kanske hunnit kasta omslaget innan man kommit till sidan 21?


Mvh
Michael Brane
arne.jpg
arne.jpg (359.14 KiB) Visad 1724 gånger
En förvirrad återfalls rallare
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Medlemsnummer

Inlägg av Hauk »

Nå bør noen fra styret reagere snart!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Bengt Nylén
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 22 dec 2012, 20:34

Re: Medlemsnummer

Inlägg av Bengt Nylén »

Jag beklagar att inte Björn svarat. Det går dock att skicka utan medlemsnummer. Björn hittar inbetalningen på namnet i alla fall. I två år har vi inte tryckt en medlemsavi utan bara satt in en annons om medlemsavgiften i tidningen. Tyvärr innebär detta att fler glömmer att betala medlemsavgiften vilket gör att vi måste skicka ut fler påminnelser. Så vi överväger att i dec 2023 gå tillbaka till att trycka en lös medlemsavi som ligger tidningen med namn, belopp och medlemsnummer. Det blir en ökad kostnad för föreningen men underlättar för både medlemmar och den som sköter registeringen.
Bengt Nylén
larsmn
Inlägg: 53
Blev medlem: sön 26 sep 2010, 14:49

Re: Medlemsnummer

Inlägg av larsmn »

Ett förslag, idag betalar de flesta, utom möjligtvis en del utlandsmedlemmar, via ebank, kanske dags att erbjuda e-faktura?

Kan iof vara dyrare än att trycka en avi men om inte ... Har upptäckt att jag ofta missar rena "elektroniska" inbetalningar som medlemsavgifter iom att påminnelsen försvinner bland alla papper och e-post, medan de fysiska inbetalningskorten hamnar på rätt ställe hela tiden ;-)
Skriv svar