Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Träffar och liknande
Tobias Ljung
Inlägg: 727
Blev medlem: ons 06 jun 2007, 15:50

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Tobias Ljung »

Jag utgår från att man förväntas ta med sig en modell eller två? Eller hur är det tänkt?
Mallet
Inlägg: 242
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 21:04

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Mallet »

Årsmötet.
Efter ett ganska ihållande regnande, runt 150 mm på ett dygn så är vi tillbaks. Vägen till Jädraås är avstängd för tillfället pga översvämningsskador men Hanssons Transport AB har lovat att den öppnas igen lagom till årsmötet. Alernativa vägar finns.
Deadlinen för anmälningar till årsmötet sätts nu till söndag 22 aug 18.00. Detta för att få tid för planering av ffa matfrågan men även fördelning av enkelrum som några vill ha. Det finns en kö till enkelrummen. Kostnaden för enkelrum sätts till 500 kr (250/natt) vilket betalas på ort och ställe.
För er som kommer med tåg till Ockelbo gäller att maila mig om ankomsttid för vidarebefodran till Jädraås.

Modellutställning under årsmötet anordnas och alla deltagare anmodas att ta med sina vackraste alster, största floppar eller förstlingsverk. Intresset kommer att vara enormt!
Det drar verkligen ihop sig!

MvhLH
Mallet
Inlägg: 242
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 21:04

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Mallet »

Årsmötet
Nu är anmälningstiden till årsmötet slut, detta för att kunna hantera allt som ska till.
Vi blir 28 medlemmar som träffas över helgen och 2 st ytterligare under lördagen.
Ganska bra uppslutning tycker jag.
Grillarna tänds ca 19.00 på fredag för ett gettogetherparty.
Kommer ni med tåg så meddela mig per mail.
Vi får se hur vädret blir men prognosen just nu är väl inte så kul.
Hursomhelst är allt organiserat och klart.

Mvh LH
Per N
Inlägg: 207
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 21:44

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Per N »

Stort tack till Lars och Agneta Hegestad för arrangemanget och god förplägnad under helgens årsmötesträff!!!

Mycket lyckad träff med god samvaro, mycket att titta på både modellmässigt och förebildsmässigt i Jädraås och trevlig tågresa bakom Mallet nr 12 t.o.r. Svartbäcken Nedre. Att det dessutom var kvällstrafik för lokalbefolkningen vilket möjliggjorde foton och filmer i den stilla solnedgången och i kvällsmörkret när sista tåget återkom till Jädraås var en mycket trevlig bonus och "Avec" efter lördagkvällens årsmötesmiddag...

Lasse Hegestads föredrag om 3D-printning på söndag förmiddag var både informativt och underhållande och Håvard Hauks föredrag om inspiration till modellbygge i vid mening var en höjdare - mycket inspirerande och med ett antal guldkorn som roade kungligt!

Reportage från mötet kommer i nästa Smalspårigt, men lite kan redan läsas/ses på föreningens Facebook-sida; https://sv-se.facebook.com/groups/340702672654883/

Tack till alla deltagare, till JTJ och deras medlemmar som ställde upp och guidade, och än en gång till Lasse och Agneta för en oförglömlig helg!

MVH / Per N
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Hauk »

Årsmøtet 2021 kan ikke beskrives som annet enn en braksuksess!
Er utrolig glad for at jeg fikk muligheten til å delta.

Ser allerede frem til neste treff, og til den tid har jeg selvsagt masse nye modeller klare :geek: .

En stor takk til alle som bidro og deltok, og en særskilt shoutout til Lars og Agneta for en formidabel innsats!
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Mallet
Inlägg: 242
Blev medlem: lör 06 okt 2012, 21:04

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Mallet »

Tack till er alla.
När jag för 3 år sen blev invald i styrelsen så var detta mitt enda mål och uppgift.
Det är ett stort förtroende att ha fått arrangera årsmötet i vad jag anser vara världens mittpunkt, Jädraås.
Tack till er som gav mig detta förtroende och som reste många mil, tog med sig sina finaste modeller och deltog med liv o lust.
Om någon ska nämnas så är det väl ordföranden som drog formalian på 14 minuter blankt och Håvard som höll en av de bästa föreläsningar jag hört.
Gruppbild Jädraås Nylén.jpg
Gruppbild Jädraås Nylén.jpg (673.76 KiB) Visad 9449 gånger
Hoppas vi ses nästa år.
Agge hälsar och tackar för uppskattningen.

Mvh Lars Hegestad

Ps Roco surar för att han inte fick va med så mycket.
folke
Inlägg: 115
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av folke »

Härlig bild!
Stort tack för arrangemanget (skön natur oxo)

Får jag föreslå en kopia på fotot (skiss?) med nummer på gubbarna (gumman) (och loket!)
och en lista med namnen för framtida bruk? (om hundra år?)

muvh Folke


som redan har dålig minne...
Gladbyggande skalahoppare
Hauk
Inlägg: 936
Blev medlem: tis 29 maj 2007, 18:55
Kontakt:

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Hauk »

folke skrev: sön 05 sep 2021, 21:41 Härlig bild!
Stort tack för arrangemanget (skön natur oxo)

Får jag föreslå en kopia på fotot (skiss?) med nummer på gubbarna (gumman) (och loket!)
och en lista med namnen för framtida bruk? (om hundra år?)

muvh Folke


som redan har dålig minne...
Enig i at det er et flott bilde! Særdeles bra ide med en nummerert skisse som kan kobles til en navneliste.
Mvh Håvard H
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
Olof
Inlägg: 1701
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Olof »

Mallet skrev: sön 05 sep 2021, 20:56 Ps Roco surar för att han inte fick va med så mycket.
Jag förstår Roco; det var verkligen ett redigt årsmöte.
Tack till er alla tre!
Olof
Lundarallarna - modelljärnvägsföreningen i Lund
nollan.lundarallarna.se
www.lundarallarna.se
Per N
Inlägg: 207
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 21:44

Re: Årsmötesträff 2021 - uppdatering

Inlägg av Per N »

Hej!

Med hjälp av Lasse Hegestad har jag försökt få ihop en lista på personerna i bilden framför Mallet-loket DONJ 12 i Tallås.
Bild
Stående från vänster;
1, Per Olof Helgesson
2, Monika Weibull Jansson
3, Tomas Jansson
4, Richard Ramstedt
5, Patrik Andersson
6, Tobias Ljung
7, Bengt Nylén
8, Folke Markheden
9, Christer Kedström
10, Göran Tholin
11, Michael Brane
12, Svenne Nordström
13, Leif Persson
14, Hans Dagermark
15, Björn Dahlström
16, Jack Sangwill
17, Christer Jahnsson
18, Thomas Pettersson
19, Olof Wickström

Sittande från vänster;
1, Torbjörn Holmberg
2, Claes Mattisson
3, Klas Eriksson
4, Lars Hegestad
5, Göran Blomqvist
6, Peter Nelander
7, Håvard Riksheim Houen
8, Henning Larsen
9, Per Nilsson

Deltagare som saknas på bilden är Anders Palm.

Om något namn är fel eller felstavat så får Ni höra av Er!

En ytterligare medlem som inte var med på årsmötet men faktiskt är med på bilden är Bengt Mattsson, som var lokförare på tåget. Hans profil syns i hyttens fönster. Lokeldaren vet vi inte vem det är.

MVH / Per N
Skriv svar