Sååå... då är som ett flertal märkt , Smalspårigt nr 3 för året på väg ut till brevlådorna...
Mycket Nöje!
Mvh
Redaktör Blomqvist
Smalspårigt nr 3 2020
Re: Smalspårigt nr 3 2020
Jaa! Bläddrade som hastigast och det såg ut att vara en lagom blandning. Tack till ett bra jobb!
/Gunnar
/Gunnar
Trevligt nummer!
Olof
Olof
Hej!
Jag uppskattade också tidningen som landade i brevlådan igår! I frånvaron av MJ-träffar (och därmed reportage från dessa) så är det tidningen tillsammans med byggrapporter här på hemsidan som bidrar med inspirationen och håller ihop föreningen!
Tack till alla skribenter - i tidningen och här på hemsidan - ingen nämnd och ingen glömd, för att ni berättar om vad Ni har byggt och/eller om förebilderna! Ett speciellt tack till Göran som fortsätter att leverera en kvalitetsmässigt högtstående MJ-tidning!
MVH / Per N
Jag uppskattade också tidningen som landade i brevlådan igår! I frånvaron av MJ-träffar (och därmed reportage från dessa) så är det tidningen tillsammans med byggrapporter här på hemsidan som bidrar med inspirationen och håller ihop föreningen!
Tack till alla skribenter - i tidningen och här på hemsidan - ingen nämnd och ingen glömd, för att ni berättar om vad Ni har byggt och/eller om förebilderna! Ett speciellt tack till Göran som fortsätter att leverera en kvalitetsmässigt högtstående MJ-tidning!
MVH / Per N
- Micke Brane
Tack för ännu ett trevligt nummer av tidningen Göran.
Vi är några läsare som diskuterat bilden på sid 31 med Håkan Zaar.
Är Håkan i skala 1:45 och personen till höger i 1:87?
Det skiljer ju så i storlek.
Micke
Vi är några läsare som diskuterat bilden på sid 31 med Håkan Zaar.
Är Håkan i skala 1:45 och personen till höger i 1:87?
Det skiljer ju så i storlek.
Micke
En förvirrad återfalls rallare
Jag tackar och å bockar å skickar vidare till artikelförfattarna!
@Micke Självklart... Perspektivförskjutning kallas det ju!! Används för att få djup i landskapet och med ett vidvinkelobjetiv blir effekten större. Det inlånade och grönmålade DONJ Mallet-loket (?...
) i bakgrunden är ju då uppenbarligen i skala 1:160....
...
Mvh
Redaktör'n
@Micke Självklart... Perspektivförskjutning kallas det ju!! Används för att få djup i landskapet och med ett vidvinkelobjetiv blir effekten större. Det inlånade och grönmålade DONJ Mallet-loket (?...

Mvh
Redaktör'n
Tack Micke,
Första gången sedan BB som nån tycker att jag ser liten ut ;^)
Bilden är tagen med rejäl vidvinkel som överdriver perspektivet.
Lennart
Första gången sedan BB som nån tycker att jag ser liten ut ;^)
Bilden är tagen med rejäl vidvinkel som överdriver perspektivet.
Lennart
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Sloat Lumber Co. - logging i On30"