Tobias´modell er meget lik banens Mallet lok:

(Etter å ha gjort litt mere research ser det ut til at Nesttun-Os banen lok "Ulven" og "Os" er enda mere lik KLJs lok nr. 2 "Lessebo", men tror ikke jeg ville oppgitt Backwoods byggesett av den grunn!)
Hjulene på "mitt" lok er oppgitt til å være 600 mm, men hjulbasen er akkurat den samme. Det burde være mulig å bygge en fin modell av dette loket med utgangspunkt i Backwoods byggesett. Egentlig burde man bygge begge banens lok av denne typen, det var ikke uvanlig at de ble kjørt "doublehead".
Nesttun-Os banen var en 750mm bane som aldri ble den helt store suksessen, og dermed hadde den akkurat det primitive og modellverdige som vi liker. Dette bildet oppsummerer virkelig det som er Smalsporsfølelsen for meg:

Legg merke til vanntårnet i bakgrunnen!
Og om lokbygget skulle bli helt mislykket kan man bygge et diorama med utgangspunkt i dette bildet:

Prøver nok likevel å konsentrere meg om Thamshavnbanen, er nå snart ferdig med denne CAD-tegningen av kisvogner til mitt TB lok:

Men om noen ble nysgjerrige på Nesttun-Os banen hjelper jeg gjerne til med research på banen!
Banen har også en egen hjemmeside:
http://www.museumsnett.no/osbanen/home.htm