En film om Edensky såg

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
Torbjörn Holmberg

En film om Edensky såg

Inlägg av Torbjörn Holmberg »

En liten film om Edensky såg, gjord av min bror.
https://www.youtube.com/watch?v=C6rDNUg ... load_owner

Tobbe h
Daniel Bergqvist

Re: En film om Edensky såg

Inlägg av Daniel Bergqvist »

Mycket trevlig film!

Gott Nytt År!
Daniel
lenelg

Inlägg av lenelg »

Imponerande är bara början.. Både bygget och filmandet! Haft kul med trickfilmning också ;^)

Gott Nytt År!
/Lennart
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Anders R

Inlägg av Anders R »

Helt underbart!

Förstklassigt modellbygge, parat med lika fint foto. Skrattar fortfarande åt slutscenen :-)

God fortsättning!

/Anders i Arjeplog
Jan Frelin

Inlägg av Jan Frelin »

Kul!
Per N

Inlägg av Per N »

Väldigt läcker film, speciellt med animationerna! Det "kattastrofala" slutet också!!!!
Den i särklass häftigaste MJ-film jag har sett!

Stor eloge till Stefan för filmning och efterarbetning, och givetvis till alla byggarna!

Gott Nytt År och Vänliga Hälsningar

Per N
lenelg

Inlägg av lenelg »

Nu även internationellt känd, och uppskattad:

http://www.finescalerr.com/smf/index.php?topic=2513.0

Om ni tycker de också har en del kritiska synpunkter, så betänk att detta är en sajt för mycket kräsna modellbyggare - mer "military modeling"-hållet än modellrallare. Positiva kommentarer här får man inte för att folk är artiga..
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
PeO Helgesson

Inlägg av PeO Helgesson »

Man bör då veta att Volker är tysk och "alla" spår i Tyskland har skruvade rälsbefästningar och perfekt geometri. Jämför man med hans spår, blir vi allas amatörer. http://www.finescalerr.com/smf/index.php?topic=2257.0 3-d-printade Stålslipers och skarvjärn, ungefär mitt på sidan, och hans "egen" gaturäls nästan längst ner.
Nu hade många svenska småbanor spår utlagt i stort sett på fri hand med spikat spår utan underläggsplattor. På bilder där man kan se ett helt tåg, kan man ytterligt sällan ens se spikarna,
Olof

Inlägg av Olof »

Snyggt! Bra film.

/Olof
Göran T

Inlägg av Göran T »

PeO Helgesson skrev:Man bör då veta att Volker är tysk och "alla" spår i Tyskland har skruvade rälsbefästningar och perfekt geometri. Jämför man med hans spår, blir vi alla amatörer.
Förvisso PeO men något mer än spår ser jag inte i Volkers tråd. Det är ju så lätt att kritisera delarna i en en helhet och hade det nu bara varit spår som Tobbe och Anders hade byggt så kanske jag kan förstå det men som sagt, banan som helhet överträffar vad många ens vågar drömma om.
Jag tycker fortfarande att Edensky såg är bland de vackraste smalspåriga svenska 3-fotabanor vi kan se.
/Göran
Skriv svar