Jag har väntat på broöppning åtskilliga gånger i Elmsta, och känner igen mig! Snyggt jobb..
Däremot har jag alltid haft svårt för transplantationen av Uppsala Ö:s stationshus - miljön i Elmsta (som den såg ut tidigare) verkade mera passa till nåtgot falurött. Idag är dock industriområdet intill bron fyllt med tjusiga bostadsrätter..
lenelg skrev:
Däremot har jag alltid haft svårt för transplantationen av Uppsala Ö:s stationshus - miljön i Elmsta (som den såg ut tidigare) verkade mera passa till nåtgot falurött. Idag är dock industriområdet intill bron fyllt med tjusiga bostadsrätter..
Då blir Per glad - han tyckte alltid att vi borde haft Faringe stationshus där i stället. Den som byggde klart först vann...
Mycket snyggt och förebildsriktigt!! Vad blir det för skärgårdsbåt i kanalen? Ni bygger någongång på 1950-talet, men stannar man runt 1949-1950 kan man tänka sig Norrskär, Nordan eller Waxholm III med utrymme för snedsprång. Går man tillbaka till 1948 senast vore Södertörn mycket lämpad, annars får man avstå och sätta in diverse motorskutor istället. Ejdern och Idun som ni har i hamnen i Älmsta stämmer inte så värst bra rent geografiskt, men de är snygga modeller. Å andra sidan syndar jag också, med Pius på min bana.