Vad roligt att se banan uppritat så där, Lennart, jättefint!
Är det något speciellt program du ritar i?
Jag letade lite hemma och hittade skisser hur det hela började.
Det var 1986, jag gjorde lumpen på KA2 i Karlskrona och då som nu rådde en viss ubåtsfeber.
Första skissen var ganska ambitiös där den övre stationen låg mer diagonalt och linjen gick i en s-kurva.
Temat var gruvbana. Inköpslistan kan anas, ett besök på US-Hobby skulle råda bot på avsaknaden av vänsterväxlar och ev fler tippvagnar.
Även där en parallell till dagens situation, det går alltid att hitta behov av fler tippvagnar och växlar.
Sedan blev spårplanen, under en genomgång av Ubåtsskydd och utvärdering av en ubåtsjaktövning, mer renodlad.
Rundbanan kom sedan på plats under byggets gång då jag tyckte det skulle vara kul kunna köra runt och att även tänka sig att det fanns en värld utanför Mörksund och Vrå.
Kopplingen mellan CBK Överste Furenius - Dålig Organisation - Datsun har jag inte lyckats klarlägga.
När banan var träfärdig och rälsen lagt föll hela projektet i dvala några år.
En Woodland Scenics Tie Mill byggsats väckte banan till liv igen, denna gång som timmerbana, och bygget
fortsatte med landskap och hus och till slut i det utförande som den har idag.
Och nu finns den fint uppritad av Lennart med rundbanan, som jag ibland saknar.
Tack!