När jag satte igång bygget hade jag en förutfattad uppfattning att fronterna med byte av vindrutorna skulle vara det moment som skulle kunna fälla projektet. Men ack vad fel jag hade. Den delen bjöd inte så stort motstånd. Det moment som fick svetten att lacka var taket. Jag valde att göra ett eget i nysilverplåt i stället för att göra som bygganvisningen rekommenderade.
Att bygga upp det med trälister och lim. Jag valde 0.3 mm nysilverplåt, som jag rödglödgade innan jag började valsa, knacka, tumma och slipa tills den passade. Men jag gör nog inte om det. För det var synnerligen fostrande som någon uttryckte det.
Det fattas ”slickepinnar”, plogar, skorsten och koppel. Slickepinnarna tänker jag måla och limma fast till sist. Plogarna tror jag att jag måste montera på underredet. Skorstenen skall vara av den typ som användes på ölandsvagnarna. Men koppel verkar ju inte helt lätt att montera. Ni som valt att montera koppel. Vad använde ni för koppel? Hur monterade ni det?
Har sett en del till synes färdiga byggen som saknar koppel. Det finns kanske en anledning?

/Arne F