En liten gruv- (eller grus-) bana av Fransmannen Bernard Junk:
http://www.youtube.com/watch?v=FwbugdUn6tU
Anläggningen är 120 x 60 cm - i skala 1/13,7 ..
Lokföraren och mannen på kontoret är båda modellerade efter Bernards modellbyggarkompisar - och på bokhyllan i kontoret står en litet modellok i modell..
Stor skala i litet format - med modell i kvadrat
Stor skala i litet format - med modell i kvadrat
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Re: Stor skala i litet format - med modell i kvadrat
Läckert. Och dessutom skulle en motsvarande bana i 1/35 bara bli 47x23 cm...hmmm 

- Micke Brane
Ja, och i skala 1:25 skulle det bli 79x39cm.
Dax för en ny tävling till höstmötet, eller årsmötet nästa år????
Micke Brane
Tangentrallare
Dax för en ny tävling till höstmötet, eller årsmötet nästa år????
Micke Brane
Tangentrallare
En förvirrad återfalls rallare
Första gången jag tycker att LGB's tippvagnar ser ut att vara i rätt storlek. Härlig ljudmodul i loket.
//Fredrik
//Fredrik
-
Bernard Junk ställde ut en fin anläggning på Intermodellbau för två år sedan tillsammans med Jack Treves. Cubansk hamnmiljö i nollan smalspår. Min franska är lite knackig, men med ett intressant ämne gick det bra ändå. Jag förmodar att han även var med för c:a 5 år sedan, då temat var en cubansk sockerodling under revolutionstiden, Patria o muerte! bilderna finns på en hårddisk jag inte får liv i.
Jag träffade Jack på mässan i år,som besökare med kamera. Han pratar bra engelska, det underlättar, frågade inte om Bernard var med.
Jag träffade Jack på mässan i år,som besökare med kamera. Han pratar bra engelska, det underlättar, frågade inte om Bernard var med.