HNJ 35-37
Denna modell sänds nu ut till de som förhandsbeställt! Ett antal byggsatser finns kvar att beställa! Mer info om loket som attachment!
JECO
Jag har nu klart med Jeco, att vi kan få fram följande byggsatser: E10, K4, KA samt N. Byggsatserna uppgraderas med nya hjul, växellåda samt motor. Priserna är ännu inte klara, men preliminärt blit priset komplett;
E10 3395:-
N 2495:-
KA 2595:-
K4 1995:-
Jag kommer att ta hem dessa lok, under förutsättning att jag får tillräckligt med beställningar!
E9
Under förutsättning att jag får fram E10, kommer jag att gjuta upp ett antal satser till SJ E9 - komplettpris E10 plus E9 konvertering 3995:-
Varianter på Jecoloken!?
En i mitt tycke spännande tanke är att ta fram varianter av Jeco loken. Exempel kan vara K2 och SSJ N-lok med tender (dessa kan man redan nu anmäla sitt intresse för). Vilka mer ideer finns det, dels för att få fram varianter, dels för att förbättra Jeco-byggsatserna?
Följ nyhetsinformationen under "notiser" på hemsidan http://www.hnjverkstad.eu
HNJ Verkstad
Nyuppläggning av Jeco ångloksmodeller.
-
Re: Nyuppläggning av Jeco ångloksmodeller.
Trevligt att byggsatserna kan eventuellt komma tillbaka. Har byggt E10:an fin byggsats med bra passform.
En variant på KA:an är att göra ett Kd lok av det med ny tender och litet delar till pannan.
Mer än prisvärda modeller med tanke på den upplaga det handlar om.
Mats
En variant på KA:an är att göra ett Kd lok av det med ny tender och litet delar till pannan.
Mer än prisvärda modeller med tanke på den upplaga det handlar om.
Mats
Re: Nyuppläggning av Jeco ångloksmodeller.
Eller att bygga om Ka till ett C lok.Bo Japlin artikel i AoH årsbok - 92