SDJ Z4p nr 2 är en byggsats från HNJ Verkstad och den ser riktigt enkel ut så när som på bygginstruktion. Dock bifogas bildmaterial och ett ritningsblad som bör fungera.
Byggsatsen innehåller följande delar:

Bild 1: Det här ser ju högst överkomligt ut! En närmare titt på de olika delarna.

Bild 2: Etsdelarna till karossens mittdel samt något jag inte funderat ut än.

Bild 3: De Amerikainspirerade plogarna (gallren). konsoler till bromsrörelsen (tror jag) samt gångborden.

Bild 4: Vitmetalldelarna till chassiplattan och huvarna. Huvarna är identiska.

Bild 5: Drivlinan kommer färdigmonterad och som synes testad! Något jag ser fram emot att använda!

Bild 6: Bara för skojs skull så satte jag vitmetallbitarna på chassit och hej, hälften är klart - eller inte.

Bild 7: Ett antal gjutdelart på stam och löst, från vänster; lagerboxar och tanklock, avgasrör?, strålkastare, solskärmar?, fotsteg och backspeglar.
Sedan finns det ett litet ark med dekaler för de tre varianterna som syns på översta bilden.
Det ser bra ut så här långt.
Som kunde läsas på annan plats så råkade någon på Posten ha satt sig på paketet men det verkar faktiskt oskadat, så när som på att en del i hyttetsningen behöver rätas lite men inget allvarligt. Det verkar som att allt finns men avsaknaden av monteringssprängskiss a la JECO eller materialförteckning av ingående delar så har jag fått maila Göran för att fråga.
Vågar inte lova att jag kastar mig över den här byggsatsen, för det ligger egentligen några lok-byggen före tyvärr. Det ena är mitt Np som har gått i stå p g a brottningsmatchen med vevrörelsen, och det andra är ombyggnaden av ett gammalt Fleischmann startsatslok till digitalt arbetslok. Så jag kan bara säga att vi får se när den här tråden börjar röra på sig.
Återkommer!
Mvh
/Peter
Edit: lagt till en sista bild med text.