Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund skrev: Då har man bokat in Bankalaset, detta mästerverk går ju inte att missa för allt smör i småland...![]()
Tomas Jansson skrev: Men skulle du inte ha linjering?
Hauk skrev: Dette er den første mesingmodellen jeg noen gang har malt...
Tomas Jansson skrev: Förlåt det var inte meningen att träffa ömma punkter, jag trodde du hittat något bra bevis för att linjering försvann efter någon viss tidpunkt. Jag har en bok från engelska Wild Swan som handlar om linjering och som kom för några år sen. Jag håller helt med, det är nog inget man ger sig på i brådrasket... Men kanske man kan göra det som dekaler??
Anders Östlund skrev: Dekalerad linjering har jag testat, körde det på mitt "Lidan" i nollan och det blev helt OK. Jag "klippte ut" arket så linjerna hamnade på en tunn remsa. Det var lite "svårnavigerat" och i efterhand hade jag nog faktiskt gjort tvärt om, låtit hela "inneytan" vara dekalark så man satte en rejält stor dekal på loksidan. Vet inte om det skulle blivit lättare...
Nu hittar jag inga bilder på loket, det fanns nog förr på sidan, men jag ska se om jag kan hitta några gamla bilder. Just nu bor loket i Spanien tror jag och servar Ljungs Mekaniska eller någon närliggande verksamhet...
Hälsar,
Anders Ö