Perl - SJ litt. Ub 582.

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
mikath

Re: Perl - SJ litt. Ub 582.

Inlägg av mikath »

Hauk skrev:
mikath skrev: @Hauk
Roligt att du uppskattar bygget.

Ja, jag får kanske göra en genomgång om hur jag tar mina bilder.
Jag har en Canon PowerShot G12, men man klarar sig med betydligt enklare kamera.

/Mika

G12 er et supert kamera for modellfotografering! Jeg bruker en G11 til alle mine bilder, og kvaliteten er god nok til bilder som trykkes over to A4 sider.

Man klarer seg med et billigere kamera, men prisen på en G12 ligger vel på rundt 3500,- noe som ikke er totalt avskrekkende.

En kamera som har nästan samma prestanda som G12 är Canon PowerShot S95 men är betydligt billigare och mer kompakt.
När jag köpte min G12:a rekomenderade de S95 istället just för att den var likvärdig men till lägre pris, men jag hade redan bestämt mig för G12:an.

/Mika
Hauk
Kontakt:

Inlägg av Hauk »

mikath skrev: En kamera som har nästan samma prestanda som G12 är Canon PowerShot S95 men är betydligt billigare och mer kompakt.
När jag köpte min G12:a rekomenderade de S95 istället just för att den var likvärdig men till lägre pris, men jag hade redan bestämt mig för G12:an.

I Norge er det temmelig nøyaktig 700,- n.o.k å spare.
Forskjellene jeg ved første øyekast kan se er at G12 har utfellbar/vridbar skjerm, optisk søker og 5X zoom (S95 har 3,8X zoom).

Av dette er det bare den utfellbare skjermen jeg kan se at er noen fordel for modellfotografering.
Nærgrensen er den samme.

Så PS S95 kan nok absolutt være et alternativ.
Mvh Håvard H

"Dette år i Skövde"
--
Min blogg:
Remembrance Of Trains Past
lars

Inlägg av lars »

Jag köpte och byggde en Perl Ub med Roco underrede alldeles när den kom ut. Den går fortfarande egentligen utan någon service alls helt ok.

Lars
Skriv svar