Inspirerad av ett gammalt vykort
Re: Inspirerad av ett gammalt vykort
Jag kan bara hålla med de andra i deras lovord. Mycket fint bygge (och fin bild).
Har "vattnet" redan kommit på plats eller är det flodbottnen som blänker i solen?
Jan
Har "vattnet" redan kommit på plats eller är det flodbottnen som blänker i solen?
Jan
-
Tack Jan!
Det är botten som syns och "vattnet" är på plats. Behåller det så, jag gillar när det glittrar.
Det är botten som syns och "vattnet" är på plats. Behåller det så, jag gillar när det glittrar.
-
Mycket tjusigt Stefan! Vilken takt du har med dina projekt och vad bra det blir det du skapar.
Janne C
Janne C
Vad har du använt för produkt till ditt "vatten".
Precis som du så är jag väldigt förtjust i glittrande vatten. Tyvärr lite svårt att få till med den sjöfolie som jag själv använt.
Jan
Precis som du så är jag väldigt förtjust i glittrande vatten. Tyvärr lite svårt att få till med den sjöfolie som jag själv använt.
Jan
-
janclaesson skrev: Mycket tjusigt Stefan! Vilken takt du har med dina projekt och vad bra det blir det du skapar.
Janne C
Tack Janne! Mer kommer.
Det är Woodland Scenics "Realistic Water" Glittrandet kräver nog en ojämn, skrovlig yta. Det enda stället som är plant, är där ångslupen ligger.
-
Nytillskottet i lokparken tillsammans med en finka från HNJ-Verkstad och en hembyggd kylvagn. Borde nog ha flyttat ut den bakre buffertbalken på loket, det ser lite tätt ut.

-
Ståpäls! ;o)
Janne C
Janne C
-
Skitsnyggt - förutom allt annat har du verkligen lyckats med att få till en både något återhållsam och väl sammanhållen färgskala som är något av det bästa jag sett.
-
Tack för det, Janne och Johan!
Mycket (det mesta) är solens förtjänst, det ser sämre ut i halvdassig inomhusbelysning.
Mycket (det mesta) är solens förtjänst, det ser sämre ut i halvdassig inomhusbelysning.
-
Kör en bild till.