Jag har också en projekthög
-
Re: Jag har också en projekthög
Det finns bilder på Hilding ÖJ släp i "Hilding Carlsson och hans rälsbussar" på s.98 (samt 104), och en buss på s.232. De visar bara en ÖJ logga, men inga litterabeteckningar etc.
-
Hilding satte helt enkelt i en röd lampa i fästet för parkeringsljus i strålkastaren. Enkelt och effektivt.Tobias Ljung skrev: ↑tor 28 nov 2024, 07:26 Snyggt!
De röda slutlyktorna är integrerade i strålkastarna. Jag borrade ett sidohål i reflektorn. Tanken är att ha en 1,5V glödlampa för det vanliga ljuset, och sedan en röd LED i sidohålet som lyser genom glödlampan.
Det finns några bilder på släpvagnar i den senare ÖJ boken som har mer märkning än bara "ÖJ" på sidan och märkningen sitter på olika ställen också.Tobias Ljung skrev: ↑tor 28 nov 2024, 16:45 Det finns bilder på Hilding ÖJ släp i "Hilding Carlsson och hans rälsbussar" på s.98 (samt 104), och en buss på s.232. De visar bara en ÖJ logga, men inga litterabeteckningar etc.
Tyvärr är bilderna för dåliga för att se vad det står.
Men på bilderna på motorvagnarna kan jag inte se några märkningar.
Det finns även en bild på en från SJ tiden som saknar "SJ" på sidan så det verkar vara lite hur som helst med märkningarna.
/Thomas
Jag är väl knappast ensam om att flera projekt "på gång" och jag hoppar lite fram och tillbaka mellan dessa.
Började att fundera över vilka hjul jag skulle använda till Np:n.
Samtidigt som Michael började ta fram saknade delar till den så fixade han Romford hjul också och de köpte jag.
De måste man såga bort varannan eker på så det är lite jobb med dem.
Nu hade jag sen tidigare andra hjul i samma storlek och började jämföra.
De har båda för och nackdelar men jag tycker nog att de andra har färre nackdelar så det lutar åt dem.
Eller vad tycker ni?
Började att fundera över vilka hjul jag skulle använda till Np:n.
Samtidigt som Michael började ta fram saknade delar till den så fixade han Romford hjul också och de köpte jag.
De måste man såga bort varannan eker på så det är lite jobb med dem.
Nu hade jag sen tidigare andra hjul i samma storlek och började jämföra.
De har båda för och nackdelar men jag tycker nog att de andra har färre nackdelar så det lutar åt dem.
Eller vad tycker ni?
Jag tog en bild på de nuvarande "högen" av byggen.
Det senaste som hänt är att jag har gjort en drivning till ångloket Målerås.
3 spårvidder, normalspår 32mm, smalspår 19,8 och 13,3.
/Thomas
Det senaste som hänt är att jag har gjort en drivning till ångloket Målerås.
3 spårvidder, normalspår 32mm, smalspår 19,8 och 13,3.
/Thomas
- Bilagor
-
- p0425.jpg (264.41 KiB) Visad 407 gånger
Hej Tomas!
Kul att se Dina pågående projekt!
Du är i alla fall konsekvent med skalan, till skillnad från några av oss andra "skala-hoppare"!
MVH / Per N
Kul att se Dina pågående projekt!
Du är i alla fall konsekvent med skalan, till skillnad från några av oss andra "skala-hoppare"!

MVH / Per N