Kjell Olovsson skrev:
Här provmonterade på ena sidan. Tycker att resultatet är fullt acceptabelt. Det vita är plastdamm från slipningen av fjäderhängena, det är alltså inte jag som målat taskigt (för en gångs skull:)).
Tror att det här blir fullt användbart i bygget och det öppnar definitivt helt nya möjligheter när man vill göra delar som inte finns på marknaden.
Kjell
Snakker vi Shapeways "Frosted Ultra Detail" her også?
Hva slags 3D-modellering program anvender du?
Kjell Olovsson skrev:
Här provmonterade på ena sidan. Tycker att resultatet är fullt acceptabelt. Det vita är plastdamm från slipningen av fjäderhängena, det är alltså inte jag som målat taskigt (för en gångs skull:)).
Tror att det här blir fullt användbart i bygget och det öppnar definitivt helt nya möjligheter när man vill göra delar som inte finns på marknaden.
Kjell
Snakker vi Shapeways "Frosted Ultra Detail" her også?
Hva slags 3D-modellering program anvender du?
Jepp, printade i FUD. Jag använder SolidWorks som CAD program. Men jag antar att det inte är några problem att göra samma saker i vilket 3D program som helst. Det enda kravet är att det ska exportera till STL format för att man ska kunna "skriva" ut från det.
Det har gått ett tag sedan jag uppdaterade tråden, men det beror mest på att jag har suttit och häckat framför datorn (och har jobbat på annan ort ett tag). Hursomhelst, resor för mig innebär att man har lite mer behov av syssla med hobbyn när man har en sekund eller två över (gör att man känner sig som hemma).
Filmen till plåten av M1 1888 har mer eller mindre blivit klar!
Tanken med plåten är att det ska gå att bygga en TGOJ variant och så klart originalet (SNJ/SJ). Just nu känner jag mig ganska nöjd med plåten. Ska ta och ta en koll till sen är det dags att skicka det hela på etsning.
I väntan på att provetsningen av 1888 års M1'an ska komma hem har jag roat mig med att ta fram lite bilder som jag tänkte man kunde använda sig av i byggbeskrivningen. SNJ och SJ varianten:
De 5 vagnarna av 1886 års modell stirrar fortfarande på mig från byggbordet, man får konstatera att alla såna här projekt tar tid. I alla fall för mig.