Jag har köpt MTL 1021 och börjat titta på det. Det verkar kunna fungera riktigt bra faktiskt. Den delen av kopplet som är längst in (närmast motorn) är smalare än H0n3-kopplet så det går nästan fritt från kugghjulet som sitter där. Ett par tag med en fil så borde problemet vara löst. Och det verkar som att hålet i bottenplattan på drivlinan även passar med hålet på kopplet. Hålet i bottenplattan verkar vara 1mm vilket stämmer med hålet i kopplet. Så samma skruv borde kunna användas till att både fästa koppel och chassi i drivlinan.
Dock en viktig fråga: Hur stort är avståndet från R.Ö.K (rälsöverkant) till underdelen på plattan med hålet? Dvs om man tar bort den bit av plattan som är nervikt där fram och sätter kopplet under denna platta, vilken höjd kommer kopplet på då? Jag försökte mäta men fick ett högst osäkert mått på ca 9mm och jag kan vara ute och cykla här.
Om avståndet från R.Ö.K till bottenplattan är ca 9mm så tror jag det ändå går att lösa hyfsat. Kopplet består av fyra delar, ett golv, två bitar för klon och ett tak. Om man tar bort taket så hoppas jag kopplet kommer på rätt höjd. Men det hade varit bra om någon som är bra på att mäta har möjlighet att mäta upp avståndet.
Mvh Daniel
SDJ Werkstad bygger HNJv Z4p
-
-
Re: SDJ Werkstad bygger HNJv Z4p
Hej Daniel,
Köpte du ditt koppel från Habo hobby???
Mvh
/Peter
Köpte du ditt koppel från Habo hobby???
Mvh
/Peter
-
Ja. HaboHobby hade två paket i lager så jag köpte det ena.
Mvh Daniel
Mvh Daniel
-
Tack så mycket! har mailat Habo så får vi se om det andra paketet finns kvar.
mvh
/Peter
mvh
/Peter