Tack Janne.
Sa här är plattformsbelysningen uppbyggd. Hittade nagra badrumskrokar i plast pa ICA. Dessa polerades till lampkupor i borrmaskinen. Nästan som pa den gamla goda tiden da man byggde lok av kakelugnsluckor och gardinstang : ) Belysningen kommer fran en gold-LED.
Det där såg spännande ut! Har du någon bild på "råmaterialet" så att säga? Vore kul att testa själv och titta efter liknande "grejor" testa med!! Har en gångt testat med att göra en belyst "Av/På-knapp" till en elektronikburk med lysdiod och akryl-stav (?) som slipades till en matt yta.
Ahaa..!!..
Du använder då "spetsen" på kroken. Resten skulle kunna användas till andra (belysnings) änadmål om man vill.
Tackar!!
Förresten, du sätter lysdioen på sidan av "pluppen", har du provat att sätta den på "baksidan" (ovansidan av "lampan")? Blev det skillnad på hur ljuset spred sig?
Resten skulle kunna användas till andra (belysnings) änadmål om man vill.
Man kan teoretiskt hänga handdukar pa den ocksa ; )
Förresten, du sätter lysdioen på sidan av "pluppen", har du provat att sätta den på "baksidan" (ovansidan av "lampan")? Blev det skillnad på hur ljuset spred sig?
Jag gjorde en variant med lysdioden pa ovansidan ocksa. Ingen märkbar skillnad i ljusspridningen, men den bygger för mycket pa höjden. Det är rätt ont om plats - fast det är i nollan...
Tobias Ljung skrev:
Man kan teoretiskt hänga handdukar pa den ocksa ; )
Jaa, men när man har slipat till den avkapade änden så har man ju en lampkupa till, som kan kapas av.... och så fortsätter det....
Jag gjorde en variant med lysdioden pa ovansidan ocksa. Ingen märkbar skillnad i ljusspridningen, men den bygger för mycket pa höjden. Det är rätt ont om plats - fast det är i nollan...
Ja, jag antog att det var bygghöjden som var avgörande, 1mm där och 1/2mm där bygger på ....