Motorn ser ut att komma i linje för var axeln för växellådan går in, och det är bra.
Men, ops tänkte inte på det, för där motorn ligger kom skruven upp som håller ihop hela rasket. Så kan det gå när man kortar av chassiet...
Jag har en lösning på det, och nu återstår det bara att se om det fungerar i praktiken också.
Först måste jag löda mort lite grejor och bygga om lite igen.
@Lasse M
Det är en 1319 som jag tyckte skulle passa bra.
Då kanske vi kan få se din modell också, och jag kan få några idéer.
Loket kommer att vara digitalt, och jag blev tvungen att skrota svänghjulet även det till följd av att jag flyttade på skruvarna som håller ihop allt.
Jag tror det inte skall behöva medföra några större problem med gången för att dels så var det ett litet svägnhjul, loket tar upp ström på alla tre axlarna och i värsta fall kan jag lägga in en konding för lite extra hjälp. Möjligen kan en konding vara effektivare än det lilla svänghjul som satt som orginal.
@bermod
Ja, du har rätt det finns ett svänghjul som är 13 mm som jag hade glömt.
Men, nej, det går inte in i alla fall.
På utgående axel av växellådan har jag ca. 5.5 mm från axelcentrum ner till gångbordet.
Om jag skulle backa motorn ända bak mot huvens framkant så har jag inte avstånd där så det räcker för både motor och svänghjul.
Skulle jag ha ett svänghjul får det bli ett som är typ max 10 mm om det skall sitta på utgående axel på växellådan, och max 13 mm i diameter och 5,5 mm långt om det skall sitta på motorns utgående axel.
Undrar om det möjligen finns något i Tyskland eller England???