Mycket snyggt jobbat Ola!
Uppskattas av en bleking i förskingringen!
Historien om att NAEJ kunde ha blivit ett nytt hem för någon av JGJ´s motorvagnar var ny för mig. Men det är ju Du som är kung för Din modelljärnväg, så Du bestämmer om märkningen skall vara NAEJ eller JGJ!
MVH / Per N
Har utökat vagnparken lite. Först med med NAEJ Go 12 (ser likadan ut som 11) samt några KN-vagnar och G22. NAEJ hade två, tvåaxliga finkor byggda på underreden från KN-vagnar. Den ena fick skjutdörrar och den andra gångjärnsdörrar. Dessa finkor vann nog inga skönhetstävlingar precis
Samlingen med NAEJ-fordon har utökats med BCo 1 & 2. Min version är en "fritolkning" inspirerad av hur vagnarna såg ut kort innan dom ställdes åt sidan, som visar hur vagnarna kunde ha sett ut om dom hade använts fram till 1939.
Nästa gladprojekt avviker likt JGJ motorvagnen från NAEJ-temat.
Till stor del ritat i CAD och utskrivet, med vissa smådetaljer och saker som kräver APP (anpassning på plats) gjorda för hand.
Chassit från ett N-skala malletlok.
Gladbygge av KLJ 1 Kosta som jag tänker mig att loket kan ha sett ut kort innan det skrotades 1939.
Även en jämförelsebild med NAJ 2. Decauville typ 8 var jämförbara i storlek och dragkraft med Motala verkstads tidiga lok för 600mm spv.
Tillförlitligheten går däremot inte att jämföra..