Sida 2 av 2
Re: Ånglok till H0f
Postat: tor 11 feb 2016, 15:58
av Olof
Kul att se. Två små synpunkter på spårplanen :
Det kan vara bra för trafiken om det finns möjlighet till rundgång någonstans.
Fundera på om du kan flytta normalspåret så att det ligger snett i förhållande till kanterna. Jag tror Du då kan få till en mer spännande miljö.
Olof
Re: Ånglok till H0f
Postat: tor 11 feb 2016, 22:33
av Björn D
Hej!
Jag håller med Olofs synpunkter. Sedan tror jag att man vid trafikering ska ha i minnet att modellerna har link and pin koppel samt att de inte väger någonting. Eventuella hopkopplingar och isärkopplingar bör kunna ske nära kanten då detta lämpligen görs med en pincett. Det vore ju trevligt om Busch kunde komma ut med ett lite mera hanterbart koppel.
Jag tror också att man kanske skulle försöka att få till en rundbana. Detta är ju inte speciellt realistiskt men ibland kan det vara kul att bara se modeller som åker runt utan att man behöver göra något. Man kan ju försöka att maskera denna genom lite träd och buskar.
Slutligen bör nog övergången mellan horisontellt och backen upp i bakgrunden göras lite mera gradvis om man har för avsikt att knuffa upp vagnar för backen, annars finns det nog en risk för att vagnarna klättrar på varandra.
Mvh
Björn Dahlström
Re: Ånglok till H0f
Postat: tis 08 mar 2016, 19:29
av GunnarB
Reviderad spårplan efter goda synpunkter.[attachment=0]ny spårplan.jpg
Re: Ånglok till H0f
Postat: tis 08 mar 2016, 19:34
av Klas Blomberg
Är det Fleischmanns gamla pappräls där till vänster? Vilken nostalgi!
Re: Ånglok till H0f
Postat: tis 08 mar 2016, 21:45
av Olof
Bra men prova också att vrida allt utom normalspåret så att det ligger parallellt och vinkelrätt mot normalspåret och se hur det ser ut. Jag tror att du kommer att känna ett större djup och större möjligheter till intressant landskap längs skivans kanter.
/Olof
Re: Ånglok till H0f
Postat: tor 10 mar 2016, 20:54
av GunnarB
Nytt förslag. Huset med rampen är så långt att det inte kan stå diagonalt.