Stenhårt epoxi-lim...

Här diskuterar vi allt som har med smalspårigt modellbygge och förebilder att göra.
bermod

Re: Stenhårt epoxi-lim...

Inlägg av bermod »

bermod skrev: Det här från Biltema har jag för mig blev stenhårt,ska leta fram mina burkar och testa.
bermod
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie ... perstarkt/

Har testat nu efter knappt 7 timmar och det är stenhårt och inga proplem att borra och gänga.Limmade även ihop två st mässingsbitar utan någon som helst rengöring och dom sitter kanonfast ihop,man får knappt isär dom med handkraft.
bermod
Johan Winell

Inlägg av Johan Winell »

Lysande, biltema eller araldit-långsam alltså.

Tack alla för tankar och tester.

Fasen vad bra vårt forum och dess skribenter är.

VH

/Johan
Vänliga hälsningar

Johan
bermod

Inlägg av bermod »

bermod skrev:
bermod skrev: Det här från Biltema har jag för mig blev stenhårt,ska leta fram mina burkar och testa.
bermod
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Kemikalie ... perstarkt/

Har testat nu efter knappt 7 timmar och det är stenhårt och inga proplem att borra och gänga.Limmade även ihop två st mässingsbitar utan någon som helst rengöring och dom sitter kanonfast ihop,man får knappt isär dom med handkraft.
bermod

Nu efter 24 timmar går det knappt att göra en repa på ytan med en mejsel,stenhårt.
bermod
bermod

Inlägg av bermod »

Johan Winell skrev: Lysande, biltema eller araldit-långsam alltså.

VH

/Johan

Hej Johan.
Jag skulle nog rekomendera dig en tur till Linköping och Biltema och köpa Super-Epoxy art.nr 36-2409,du har ju bara ca 4 mil dit,och det brukar följa med en massa andra bra att ha grejor när man besöker Biltema.
bermod
Johan Winell

Inlägg av Johan Winell »

bermod skrev:

VH

/Johan

Hej Johan.
Jag skulle nog rekomendera dig en tur till Linköping och Biltema och köpa Super-Epoxy art.nr 36-2409,du har ju bara ca 4 mil dit,och det brukar följa med en massa andra bra att ha grejor när man besöker Biltema.
bermod

Jo det är ett "hemskt" ställe på det sättet....likadant med Ikea...ska köpa en enkel hylla och kommer ut med allsköns prylar som man inte tänkt från början....:)

Får bli en tur framöver, synd att de inte säljer på internet också...de har ju funktionen för att göra en inköpskorg...kanske kommer.

VH

/Johan
Vänliga hälsningar

Johan
bermod

Inlägg av bermod »

Johan Winell skrev:
bermod skrev:

VH

/Johan

Hej Johan.
bermod

Jo det är ett "hemskt" ställe på det sättet....likadant med Ikea...ska köpa en enkel hylla och kommer ut med allsköns prylar som man inte tänkt från början....:)

Får bli en tur framöver, synd att de inte säljer på internet också...de har ju funktionen för att göra en inköpskorg...kanske kommer.

VH

/Johan

Har sänt ett PM till dig Johan.
bermod
Skriv svar