Jag har en airbrush av märket Aztek A470 o en ganska kass no-name kompressor som knappt klarar av att hålla trycket.. båda köpte jag runt 98-99 ngn gång .. Använde dem endast för ett specifikt projekt o sen har det legat i en låda.. För en vecka sedan tog jag fram dem igen o började testa. Givetvis gjorde jag inte rent munstyckena ordentligt "back then" så de hade förstås "kläggat" igen inuti. De kom bara bubblor o färg droppar ur dem istället för en fin-fin färg/luft stråle.. Till slut fick jag ordning på en av munstyckena, men fortfarande funkar det bara på max 2-3 cm's avstånd från objektet o kompressorns dåliga tryck gör att jag får ojämn stråle o måste vänta in att kompressorn får tryck hela tiden, knappast ngn risk att det skall ryka färg från dem luft-puffarna ...

Visst, det är troligen mest brist på erfarenhet från min sida, erkännes, men jag lockas ändå av att köpa en ny, men vilken ?? Alla tips i ämnet mottages tacksamt. Jag söker en utrustning som funkar å måla modeller med då o då, även imorgon, så den apsolut dyraste är inte o tänka på, men i varje fall bättre än den utrustning jag har idag.
Fråga 2, Om jag köper en ny kompressor plus nya munstycken, kan min gamla Aztek spruta kanske få nytt liv då ?
/Henrik