Höstens/vinterns diorama/modulbygge...........
-
Re: Höstens/vinterns diorama/modulbygge...........
Jag kan inte hjälpa det, men jag måste bara sälla mig till hyllningskören: fantastiskt fint bygge!
Daniel Jonsson
Kalmar Modelljärnvägsklubb
Kalmar Modelljärnvägsklubb
-
Tack skall ni ha, Zikkan och Beeblebrox!
Ja, hur gjorde jag? Började med att måla tanken svart, sen är det röd, brun och grå Humbrol och Revell i olika blandningar utspätt med lacknafta. Den flagiga och lite dammiga utseendet kommer när man (tror jag) inte låter färgen torka ordentligt mellan varven, jag körde ett nytt lager ca. var femte timme till jag bedömde det som färdigt. Inget särskilt precist recept, men att skjuta från höften brukar funka bäst för mig.
Ja, hur gjorde jag? Började med att måla tanken svart, sen är det röd, brun och grå Humbrol och Revell i olika blandningar utspätt med lacknafta. Den flagiga och lite dammiga utseendet kommer när man (tror jag) inte låter färgen torka ordentligt mellan varven, jag körde ett nytt lager ca. var femte timme till jag bedömde det som färdigt. Inget särskilt precist recept, men att skjuta från höften brukar funka bäst för mig.
-
Ingen soppatorsk här inte!

-
Med tanke på hur rostig och nedgången den ser ut fruktar jag dock att den läcker.Stefan Jönsson skrev: Vattentanken placerad.
Helt fantastiskt målning!
-
Tack för det, Clas!
Du har nog en poäng med ev. läckage. Får kanske komplettera vattenförsörjningen?
Du har nog en poäng med ev. läckage. Får kanske komplettera vattenförsörjningen?
-
Önskar er alla en god fortsättning!