Mazz skrev: Full rulle idag för mig, så bilder kommer efter juntan istället...
"bilder efter juntan" hum, som tur var så sa jag inte hur långt efter... Nåväl, mässingsjunta i kväll igen, från kl 18 i SMJ lokaler som vanligt!
Välkomna!
Mazz skrev: Full rulle idag för mig, så bilder kommer efter juntan istället...
Mazz skrev:Mazz skrev: Full rulle idag för mig, så bilder kommer efter juntan istället...
"bilder efter juntan" hum, som tur var så sa jag inte hur långt efter... Nåväl, mässingsjunta i kväll igen, från kl 18 i SMJ lokaler som vanligt!
Välkomna!
Peter Estelius skrev:Jan-Erik Sundlin skrev: Hej Peter
Det tog lite tid att hitta inloggningsuppgifterna. De var tydligen en tid sedan jag var inne på detta forum.
Raptgb 915 är gjord av en fransk firma ESDO modele, skalan är 1:43 vill jag minnas.
Köpte den för 6 år sedan efter en annons tidningen Pansar (SPHF) Den fanns då i England hos
Grand Prix Models. Den var inte precis billig men i ett mycket bra utförande.
Har börjat jobba på en Volvo TPV m/43 (Ratgb 911) i H0, sedan skall jag fortsätta med Suggan. När det blir färdigt står skrivet i himlen.
Flygvapnets räddningsbil Scania Rtgb 4112 kommer från Maestro Models och är i skala 1:48, det blir mycket omräknanande för att göra den i H0. Det får också bli i framtiden.
Hälsningar
Jan-Erik
Hej Jan-Erik,
Jaha skala 1:43, tänkte väl att den såg stor ut. Letade lite för skojs skull med hittade inget direkt just nu om den. Ska det bli en så´n i H0 så får det bli en kit-bash av en Teknobyggsugga så länge. Jag har lite av ett nostalgiskt minne av den då jag hade for runt i en sådan när jag gjorde min grundtjänst och den skulle vara kul att ha som modell.
Sedan nämner du Ratgb 911, är det samma grundchassi som för stabstgb 912? Alltså en förvuxen sugga med boggi och stor hytt? Den for vi också omkring med i så fall. Kul bil den också.
Att saker tar tid att få fram, ja så är det bara. Hobby är hobby och därmed blir det bara så. Men den som väntar ....
Tack för info och ha det bra så länge.
Vänligen
/Peter