Byggt R-G trevliga byggsats av NVHJ BCop.Jag valde ha min som SJ Bop 775 runt 1957-1960.Har inte haft någon bild på verkliga vagnen ,så säkert finns det någon här som kan tipsa o rätta lite
1957 så hade SRJ absolut ingen AGA belysning i drift så taket måste rensas.
Enda möjligheten är att visa vagnen som del av 'Lennakatten' vilket är något
begränsande. eller så får du backa 20-30 år i epoken, synd att det blir fel på
en så tydlig del
14 Kjell Granander
Som sagt ingen bild på vagnen runt årtalet jag bestämde mej för.Borde förstås veta vagnen hade elbelysning.Men relativt enkelt löda loss delarna.Svårare blir det veta var exakt de nya takventilerna ska sitta.Eller så får vagnen vara i nutida museumskick som den kan sett ut.
14Kjell Å Granander skrev:
1957 så hade SRJ absolut ingen AGA belysning i drift så taket måste rensas.
Enda möjligheten är att visa vagnen som del av 'Lennakatten' vilket är något
begränsande. eller så får du backa 20-30 år i epoken, synd att det blir fel på
en så tydlig del
14 Kjell Granander
Detta är väl ingen SRJ-vagn?
Men jag hävdar att SRJ hade två plåtklädda vagnar med samma fönsterindelning tillverkade i Tyskland 1921. BCo 52 och 53 blev 1943 ombyggda till långresevagnar litt Co, 1946 uppklassade till 2 klass fastän detta inte fanns på SRJ. Vagnarna blev hos SJ Aop 941 och 942.
/tell
Hej Kjell.
Jag tror du kan ha blandat ihop min vagn med denna som har bla. gått på SRJ banan.
Efter fått som vanligt proffsig o vänlig information av min mentor i Malmö ,så har jag nu ändrat färg på mina plåtgrindar, från svart till rödbruna o märkt vagnen med nummer(775) i vänstra hörnen.
I denna bild från byggbeskrivningen ser man en gavelvy på min vagn.Där ser man tydligt att AGA ventilerna/blandaren finns kvar.Denna bild är tagen på vagnen(SJ Bop775) år 1960.