Jeg er i hvertfall meget fornøyd med å ha en slik stasjon tilgjengelig, men det er en ting jeg lenge har ønsket meg.
Når jeg lodder ekstremt små fotoetsede deler bruker jeg ofte en pinsett til å holde delene, og da er det ganske nærliggende å ønske seg at selve pinsetten var nok til å lodde med.
Og American Beauty og andre amerikanske produsenter har skjønt det, de tilbyr "pinsetter" med elektroder.
Det eneste problemet er at de motstandsloddingspinsettene jeg har sett koster rundt 140 USD, og det er litt i tøffeste laget for meg. Av en eller annen grunn ser det ut til at de engelske produsentene av slike stasjoner ikke se noe poeng i slike pinsetter.
Kjøpte meg derfor en pose med reserveelektroder til 18 USD hos MicroMark.
I tillegg fant jeg frem:
-2 stk 60mm lange 4X4mm messing firkantstenger
-2 meter 220V jordet ledning
-1 bit 8mm plexiglass
-2 stk. bananplugger beregnet på stereoanlegg
-M2 messingskruer
-litt gaffa-tape
Og litt senere hadde jeg skrudd i hop denne lille rakkeren:

Pen er den *ikke*, men den ser ut til å fungere som planlagt! (Edit: Den fungerer glimrende!) Når jeg holder den som vist på bildet er det ikke så vanskelig å åpne/lukke den, selv om den helt mangler en returfjær:

Til de som kunne tenkt seg å overraske kone eller barn med en original julegave har jeg noen tips:
Sørg for å bruke ledning med solid tverrsnitt, ellers er det bare ledningene som blir varme. Jeg benyttet to lengder med 3-leder jordingsledning. Surret sammen de tre lederne for maksimalt tverrsnitt.
Bor et så trangt hull som mulig for elektrodene for god kontakt.