Hej!
Jag är nybliven medlem. Pga att jag har möjlighet att köpa ett större parti BEMO HOm lok, vagnar och räls som är nytt i kartong, en del i metall, och inköpt för ca 10 år sedan så fann jag att detta forum kanske är något för mig att ställa frågan; Är det bra grejor? Tänkte finansiera inköpet genom att sälja en del. Finns det några rallare i detta land som kör HOm eller är det den tyska marknaden via ebay.de som gäller. En större del av loken och vagnarna har sin förebild i Rätische Bahn. MVH/Ingemar Lidner-Örebro.
BEMO HOm, kvalité?
-
Re: BEMO HOm, kvalité?
Har endast en modell från Bemo, och den har 9 mm spårvidd: det lilla dieselloket HF130C. Vad gäller gångegenskaper ett av de absolut bästa lok jag ö h t stött på. Hur representativt detta lok är för Bemos kvalitet i allmänhet vet jag inte, men för tio-tjugo år sedan ansågs denna tillverkare som en av de bästa med både snygga och väl fungerande modeller.
Jag har "massor" med BEMO-modeller för 9 mm spår och håller med Ahlstrand om kvaliten på dessa.
Lars
Lars
Själv har jag ett antal BEMO H0m (12mm) och jag är mycket nöjd med undantag för ångloken som är lite väl "pilliga" att hantera. Jag har inte installerat dekodrar då min H0m bana var digtal och efter källarrenovering har jag inte byggt någon ny bana.