NAEJ BCo 4

Här är tanken att man delar med sig av sina pågående byggprojekt som rör rullande
materiel
folke
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av folke »

Sprajgrundat o målat innerdelar
.
CAN0741-NAEJ  BCo 3  grundad_cr.jpg
CAN0741-NAEJ BCo 3 grundad_cr.jpg (1.24 MiB) Visad 1723 gånger
.
Köpte ett äldre Roco lok på nån träff, tänkte passa till "Glava" vagnarna
(för att slippa spåra om...)
CAN0743-Roco ångloksombygge_cr2.jpg
CAN0743-Roco ångloksombygge_cr2.jpg (715.93 KiB) Visad 1723 gånger
.
karvat ren pannan , svarvat ångdom
skorstenen är nåt sorts sprutmunstycke...

Stor motor för litet lok!!


Folke
Gladbyggande skalahoppare
folke
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av folke »

Trevligt litet fantasitåg?
.
CAN0746-Rocolok Glava vagnar_cr.jpg
CAN0746-Rocolok Glava vagnar_cr.jpg (1.06 MiB) Visad 1558 gånger
.
Loket väger 262 g, gör 65 skm/h

ska limma glas i naej 3

Folke
Gladbyggande skalahoppare
Ola.D
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 13 dec 2016, 08:59

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av Ola.D »

NAEJ BCo 3 blir riktigt snygg!

Väldigt trevligt fantasitåg! :)
/Ola D
Per N
Inlägg: 266
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 21:44

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av Per N »

Hej!
Jag håller med! NAEJ BCo 3 ser ut att bli en kanonmodell.
MVH /Per N
folke
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av folke »

Tänkte min dressin/motortralla skulle dra ngt...
.
CAN0748-VGJ Osp delar_cr2.jpg
CAN0748-VGJ Osp delar_cr2.jpg (1012.28 KiB) Visad 1300 gånger
.
Rim Grande sats

råkade ha kvar lite fyrkantrör 3/16 tum till långbalkar, pressade nitar efter förlagan.
sidostöden blev nog inte som tänkt
svarvat stolpändar, filat o borrat topparna. Bra hårddragen rundstång
löda 0,5 MS plåt som eggstra lagertjocklek

naej, nu ska jag leta fram dekaler...

Folke

viewtopic.php?t=2204
min blir inte lika fin , inget nummer och helgrå...
Gladbyggande skalahoppare
K Lemming
Inlägg: 139
Blev medlem: ons 26 aug 2015, 09:08

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av K Lemming »

Har Rimbo Grande gett ut VGJ Os (SJ Osp)?
Har bara sett den från ByggSvenskt
folke
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av folke »

Dammigt när jag måla, men det får duga...
.
CAN0750-NAEJ BCo 3  Klar-2_cr.jpg
CAN0750-NAEJ BCo 3 Klar-2_cr.jpg (858 KiB) Visad 1035 gånger
.
bara lödat lite
CAN0751-VGJ Osp tarsig_cr.jpg
CAN0751-VGJ Osp tarsig_cr.jpg (775.21 KiB) Visad 1035 gånger
.
pilliga ringar sen!

Folke
Gladbyggande skalahoppare
folke
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av folke »

Sköna maj vä..
Inget lödat, fick en släng av mässingsfobi, började såga plast.
Tidningen Kvällsstunden vecka 19 har en arikel om Per Albin Hansson torp.
.
CAN0752-PerAlbinHus delar_cr.jpg
CAN0752-PerAlbinHus delar_cr.jpg (1.32 MiB) Visad 545 gånger
.
Evergreen väggar, Kibri spåntak, specialfönster fr Winterzone.


Folke
Gladbyggande skalahoppare
folke
Inlägg: 158
Blev medlem: tor 31 mar 2016, 08:15

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av folke »

Snart taklagsfest, ska bara hitta takspånshackaren...
-
CAN0753-PerAlbinHus målning_cr.jpg
CAN0753-PerAlbinHus målning_cr.jpg (951.14 KiB) Visad 190 gånger
.

Folke
Gladbyggande skalahoppare
Olof
Inlägg: 1832
Blev medlem: fre 01 jun 2007, 21:03

Re: NAEJ BCo 4

Inlägg av Olof »

K Lemming skrev: ons 15 apr 2026, 22:19 Har Rimbo Grande gett ut VGJ Os (SJ Osp)?
Har bara sett den från ByggSvenskt
Rimbo Grande har gett ut Erik Waldes byggsatser i nollan. Vet inte om han gjorde en Os men omöjligt är det inte.
/Olof
Skriv svar