Någon som har tips på någon röd sprayfärg i Tamiyas sortiment som motsvarar SJ röd 88?
Själv tycker jag TS-86 Pure Red ser lovande ut, men bilder på nätet i kombination med skärminställningar kan vara bedrägligt.
Jag överväger även TS-49 Bright Red eller TS-85 Bright Mica Red eller TS-39 Mica Red.
Så om någon har hittat någon som ser rätt i verkligheten så tar jag gärna emot tips innan jag chansar på att beställa någon av ovanstående
SJ röd 88 som Tamiya sprayfärg?
Re: SJ röd 88 som Tamiya sprayfärg?
SJ-brun är en färg som man kan ha mycket åsikter kring men Tamiya Primer Oxide Red har en kulör som i mitt tycke är väldigt nära SJ-brun, såsom jag upplever den. Om inte annat kan man ju använda den för sitt tänkta syfte, som grundfärg.
/Mats B
/Mats B
Vet inte om du missförstod mig eller om du bara ville passa på att tipsa om en SJ-brun färg. Det är alltså buffertbalksröd SJ 88 jag söker från Tamiya ifall missförstånd uppstått.
Har du möjligen någon bild på någon modell målad med Tamiya Primer Oxide Red? Jag såg den på MJ-Hobbys websida men tyckte den såg allt för mjölkchokladbrun ut på bilden för att vara SJ-brun. Men bilder på färgprover på nätet kan som sagt vara bedrägliga.
Förlåt, mea culpa. Skyller på att om någon frågar om färg så brukar det väldigt ofta vara just hur får man till SJ 92.
Angående din egentliga fråga så har jag inga bra tips. Mina behov av röd inskränker sig till mest plogar och buffertbalkar och då blir det pensel.
Ang rödbrun. Bilden på burken du visar stämmer dåligt med den burk jag har framför mig. Din bild upplever jag som nästan bara brun. min är definitivt rödbrun. Jag är tyvärr dålig på att notera vilken färg jag använt för olika modeller men den här KAN var målad med Tamiya-färgen. Men sedan väderbiten så det säger inte hela sanningen ändå.
/Mats B
Angående din egentliga fråga så har jag inga bra tips. Mina behov av röd inskränker sig till mest plogar och buffertbalkar och då blir det pensel.
Ang rödbrun. Bilden på burken du visar stämmer dåligt med den burk jag har framför mig. Din bild upplever jag som nästan bara brun. min är definitivt rödbrun. Jag är tyvärr dålig på att notera vilken färg jag använt för olika modeller men den här KAN var målad med Tamiya-färgen. Men sedan väderbiten så det säger inte hela sanningen ändå.
/Mats B
- Bilagor
-
- SJ Z43 208 skala 0.jpg (448.1 KiB) Visad 301 gånger