Någon som målat Rimbo Grandes Gp med bilprimer och vet vilket fabrikat som funkade eller möjligtvis i värsta fall inte funkade. Vill undvika några eventuella dåliga reaktioner mellan färg och material.
Tyvärr slängde jag överblivna gjutstammar i all hast annars kunde jag provmålat på dom.
Bilprimer på Rimbo Grande Gp?
Re: Bilprimer på Rimbo Grande Gp?
Det gäller alltså en plastvagn och jag ska inte måla med mer än ett lager färg, alltså bilprimer. Skulle kanske förtydligat att det gällde SJ-brun (röd 92) men tog för givet att det var underförstått då det mig veterligen aldrig funnits annat än SJ-bruna Gp (undantaget kan ju möjligen vara några tjänstevagnsgrå?).
Det jag som sagt inte vill ska uppstå är att primern reagerar med materialet, alltså plasten i detta fallet. Lösningsmedel på plast kan ibland få oönskade konsekvenser. Har bara bilprimat ms-vagnar tidigare och då är det ju ingen fara för sådana reaktioner.
Nåväl, förtydligar frågan med att jag har tre fabrikat hemma att välja på, Plastic Padding, Hagmans och Carlofon (Carlofon heter något annat numera som jag inte kommer ihåg just nu).
Någon som använt någon av dessa på en Gp?
Det jag som sagt inte vill ska uppstå är att primern reagerar med materialet, alltså plasten i detta fallet. Lösningsmedel på plast kan ibland få oönskade konsekvenser. Har bara bilprimat ms-vagnar tidigare och då är det ju ingen fara för sådana reaktioner.
Nåväl, förtydligar frågan med att jag har tre fabrikat hemma att välja på, Plastic Padding, Hagmans och Carlofon (Carlofon heter något annat numera som jag inte kommer ihåg just nu).
Någon som använt någon av dessa på en Gp?