Nej, jag har en CO2 laser som jag hittills bara provkört. Den var dyr men också ganska meckig att hantera, krävs kompressor och fläktar för att hålla rent i printkammaren. Tror den är en 20W.
Man blir lite fundersam på hur denna enkla design kan göra samma jobb, effekten att skära och rök/damm borde bli det samma oavsett om det är CO2 eller laser...? Kanske man behöver en huv och lite mer än vad som finns med i paketet, t.ex. den på sidan länkade "Air-Assist" som kostar ytterligare 1200:-, för dessa får man "...a potent airflow that effortlessly sweeps away smoke and dust, which helps keep the material surfaces clean and gives better results".
Låter ju praktiskt och användbart med "bättre resultat"... Men priset är ju minst sagt lockande, lite dåligt med information om t.ex. filformat som man kan använda och lite annat som man skulle vilja veta...
Men sen är det ju priset, för de pengarna skulle man ju kunna testa... Jag ska ta en allvarlig funderare på detta, har klurat länge men detta känns som ett väldigt bra pris... Förresten, någon som är sugen på en billig CO2 laser?
/Anders Ö