1. Den främre ramförlängningen.
Följande bild finns med i byggbeskrivningen:

Byggbeskrivningen berättar enbart följande i texten:
Löd ihop och limma fast främre tamförlängningen (122). Limma först och sedan löd fast i bottenplattan Dessa två meningar tolkar jag som motsägelsefulla, först löd ihop och sen limma, medan nästa mening säger tvärt om.
Detalj (122) är dom sidor man ser på bilden, men den del som pilen pekar på omnämns inte i texten, den syns inte på sprängskissen som finns med och jag lyckas inte hitta denna del. Tittar jag i stycklistan för samtliga delar som byggsatsen innehåller så verkar inte denna del finnas med överhuvudtaget. Någon som vet vilken denna del är och vad den möjligtvis har för detaljnummer. Vitmetall eller etsad?
2. Rör till luftpumpen.
Byggbeskrivningen säger följande:
Borra upp hålen i luftpumpen (102) 0,5 mm. Böj en bit 0,3 mm tråd och sätt i det nedre hålet

Det nedre hålet sitter vid pilen och är alltså vänt framåt på loket. Men hur denna 0,3 mm tråd ska sitta framgår ingenstans i byggbeskrivningen, varken i text, bilder eller sprängskiss. Någon som vet vart den ska ledas hän efter bocken samt hur den ska bockas?
3. Bromsventil och kända rördragningar.

Vid pil 1 finns en rördragning som jag inte blir klok på om den ska vara med på 3052, detta rör och anslutning till pannan finns även på motsatt sida. Jag har försökt titta på bilderna av modellen i byggbeskrivningen som enligt texten i stort sett skall motsvara just 3052 men där syns inte dessa. Men eftersom modellen i byggbeskrivningen bara i stort sett skall motsvara 3052 så försöker jag även titta på fotot av förebilden men det går inte att se. Tittar man på övriga förebildsfoton i byggbeskrivningen så syns inte dessa rör på något av loken. Så skall dom vara med eller ej, någon som vet?
Vid pil 2 ser man ett rör som sticker ut bakåt från bromsventilen men eftersom man lagt en av pilarna som visar vilka rör som är 0,4 för så ser man inte hur denna tråd fortsätter. Ska den sluta tvärt där den blir dold av den svarta pilen eller ska den bockas uppåt här mot golvet precis som röret som sticker ut framåt?