Efter att ha tittat på filmen Lennart Elg länkade till i inlägget härunder så hittade jag denna film på sajten.
http://vimeo.com/811999
Video: Stoney Middleton - North Derbyshire Light Railway
Re: Video: Stoney Middleton - North Derbyshire Light Railway
Snyggt! Imponerande vad man kan få in på en liten yta också - till slutbilden trodde jag att anläggningen var åtminstone dubbelt så lång. Vore kul att se en spårplan.
/Lennart
/Lennart
/ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
Snyggt! Imponerande vad man kan få in på en liten yta också - till slutbilden trodde jag att anläggningen var åtminstone dubbelt så lång. Vore kul att se en spårplan.
Tada!
klicka in på:
[link]http://app-ltd.com/elymrc/stoney_middleton.htm[/link]
.
Tack för länken! Min favoritscen är högra änden, där man ser järnvägen korsa bygatan (vägen som svänger är ett bra knep för att dölja att den tar slut..).
/ Lennart Elg
I åratal har jag funderat över en engelsk detalj som är rätt central i filmen. Vattentornet!
Det verkar vara så att ALLA, åtminstone mindre banor, använde ett vattentorn som såg ut just så. I en TV-serie för många år sedan beboddes ett sådant vattentorn av en trollkarl som hade förflyttats från medeltiden till idag och den serien är bara en av många där samma sorts vattentorn finns med i kanten på filmen, så att säga.
Vet nån varför dessa torn var så vanliga? En lag eller vaddå?
Jerry
Det verkar vara så att ALLA, åtminstone mindre banor, använde ett vattentorn som såg ut just så. I en TV-serie för många år sedan beboddes ett sådant vattentorn av en trollkarl som hade förflyttats från medeltiden till idag och den serien är bara en av många där samma sorts vattentorn finns med i kanten på filmen, så att säga.
Vet nån varför dessa torn var så vanliga? En lag eller vaddå?
Jerry