PeO Helgesson skrev: ↑tis 06 okt 2020, 12:35
Nu börjar det hamna på samma nivå som "Hauk" och "Mallet". Nitar du fast bandjärnet, eller M0,5 skruv?
Nästa steg blir fungerande fjäderpaket.
Nu tar du väll i lite PeO? För att komma upp i den nivån behövs lite till
Konstruktionen med axelboxar som rör sig i gafflarna har varit ganska vanlig i nollan, bland annat var GMJS axelboxar och gafflar ofta förberedda för denna form av upphängning.
Åter till mitt eget bygge.
Jag testar lite olika SJ-brunt (grundfärg). Jag har tidigare använt Dupli-Color Basic som jag tyckt haft rätt kulör. Det verkar dock som att den har försvunnit från Bauhaus sortiment. Vagnen nedan är målad med Hagmans grundfärg som verkar finnas lite varstans. Jag känner mig dock inte helt nöjd med den så jag provade Maston One som jag hittade på Hornbach. Remsan på bilden är målad med Maston One. Tycker dock att den är lite i rödaste laget men som grundfärg verkar den bättre än Hagmans med, som det verkar hittills, bättre vidhäftning på mässing.
Bilden är vitbalanserad mot etiketten på burken

- DSC_0362.JPG (215.75 KiB) Visad 6047 gånger
Nu när jag bestämt hur jag skall göra med hjulupphängningen är det serietillverkning som gäller. Nedan fyra hjulupphängningar, två med och två utan broms. Jag har använt Maston One som grundfärg och sedan målat med Panzer Grey (RAL 7021).

- DSC_0367.JPG (232.36 KiB) Visad 6047 gånger