Inspiration till väderbitning
Inspiration till väderbitning
Grisslehamn igår, badj-larna har rest hem../ Lennart Elg
Sloat Lumber Co. - logging i On30"
-
Re: Inspiration till väderbitning
Stugan med den sjömärkesmålade gaveln var fin. Räcker inte grunden till så får man väl skarva på...
Optisk telegrafering inleddes 1796 mellan Grisslehamn och Signilskär i Ålands skärgård med den då nyuppfunna tiobitstekniken. Den signalstation som står i Grisslehamn nu är den replika som byggdes 1994 till tvåhundraårsminnet av Edelcrantz uppfinning och som tidigare stod på Gärdet i Stockholm.
Spännande bilder!
/Bengt

Optisk telegrafering inleddes 1796 mellan Grisslehamn och Signilskär i Ålands skärgård med den då nyuppfunna tiobitstekniken. Den signalstation som står i Grisslehamn nu är den replika som byggdes 1994 till tvåhundraårsminnet av Edelcrantz uppfinning och som tidigare stod på Gärdet i Stockholm.
Spännande bilder!
/Bengt
Stugan med gaveln är Albert Engström gamla ateljé, museum idag. Både gaveln och långsidan mot havet är vitmålade, för att synas bättre från Ålands hav.
/ Lennart Elg
- Micke Brane
Riktigt njutningsfullt, gillar förfallet.
Jag har ibland på omvägar fått höra bakom min rygg att jag bygger husmodeller som
är mycket mer förfallna än vad husen var/är i verkligheten.
Då måste det väl också innebära Lennart att dina bilder inte speglar verkligheten eller är
med vekligheten överensstämmande.
//
Micke
Jag har ibland på omvägar fått höra bakom min rygg att jag bygger husmodeller som
är mycket mer förfallna än vad husen var/är i verkligheten.
Då måste det väl också innebära Lennart att dina bilder inte speglar verkligheten eller är
med vekligheten överensstämmande.

//
Micke
En förvirrad återfalls rallare
Jag har nog i och för sig sökt upp byggnader som passerat sitt bäst före-datum ;^)
/ Lennart Elg
Här kommer två bilder till från "norra Roslagskusten" (Gränsfall.....)
Tänkte framför allt på taket. Ser ut som en utmaning att få till med pensel.....
Träplank på nocken i stället för nockpannor.
Mvh Fredrik
Tänkte framför allt på taket. Ser ut som en utmaning att få till med pensel.....
Träplank på nocken i stället för nockpannor.
Mvh Fredrik
- Bilagor
-
- IMG_0372.jpg (395.65 KiB) Visad 4090 gånger
-
- IMG_0373.jpg (373.7 KiB) Visad 4090 gånger